Genel Bilgi
Kod | EE631 |
Ad | Introduction to Volume Graphics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ULUS ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hacimsel grafiğin temellerinin tanıtılması. İleri uygulamalar için zemin hazırlanması.
Dersin İçeriği
Hacmin hazırlanması. Hacimsel veriler. Hacimsel görüntü birimi voxel. Voxellerin sınıflandırılması. Bakış yönünde transformasyon. İzoyüzeylerin ortaya çıkarılması. Hacimsel görüntüleme algoritmalarında yapısal düşünceler. Işın dökme. Projeksiyon metodları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Computer Graphics, Principles and Practice. Third Edition. JOHN F. HUGHES, ANDRIES VAN DAM, MORGAN MCGUIRE, DAVID F. SKLAR, JAMES D. FOLEY, STEVEN K. FEINER, KURT AKELEY.
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci: |
ÖÇ02 | Temel hacim grafiği terminolojisini kullanır, |
ÖÇ03 | Hacimsel grafiklerinin gelişimini bilir, |
ÖÇ04 | Bilgisayar ekranında hacimsel objeleri görüntüler, |
ÖÇ05 | Hacimsel görüntünün ekran üzerinde projeksiyonunu gerçekleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hacmin hazırlanması. | Genel bilgisayar grafikleri konularının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Hacimsel veriler. Hacimsel görüntü birimi voxel. | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Voxellerin sınıflandırılması. | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sınıflandırmaya, devam. | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Bakış yönünde transformasyon. | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Transformasyon, devam. | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İzo-yüzeylerin ortaya çıkarılması. | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Hacimsel görüntüleme algoritmalarında yapısal düşünceler. | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Işın dökme. | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Projeksiyon metodları. | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Metodlara, devam. | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Uygulama Programı yazımı. | C programlama becerilerinin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Program yazımı, devam. | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Uygulama Programı yazımı, devam. | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |