EE623 Application Specific Processors

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE623
Ad Application Specific Processors
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA GÖK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Uygulamaya yönelik işlemci çalışma ve tasarım prensiplerini kavranmasıdır.

Dersin İçeriği

Sayıal sayı formatları, aritmetik devreler, boru hattı ve paralel işleme, düşük güç tasarım yöntemleri, dizi işlemci mimarileri, FIR, DFT ve FFT uygulamaları, programlanabilir sayısal illemciler, mutimedya işlemcileri ve çok işlemcili sistemler

Dersin Ön Koşulu

Digital Design dersi.

Kaynaklar

Application Specific Instruction Set Processor Design, Umakanta Nanda and Kamala Kanta Mahapatra

Notlar

Scientific Journal Articles, Chip Manufacturer Manuals


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir bilgisayar algoritmasının donanım uygulamasını gerçekleştirir.
ÖÇ02 İşlemcileri hız ve alan parametreleri bakımından optimize ederek tasarlar.
ÖÇ03 Uygulamaya yönelik işlemcilerin VHDL modellerini oluşturur.
ÖÇ04 Modern fonkisyonel benzetim yöntemlerini kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dijital Tasarım Prensipleri Sayısal Tasarım Lisans Notlarını oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Numerik Yöntemler Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Silikon Alanı, Gecikme Kestirimi, Güç Tahmini Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Toplayıcılar, Çıkarıcılar Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Çarpıcı, Bölücüler Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 CORDIC Yöntemi Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Paralel İşlem ve Boru Hattı Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ders notlarını oku. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Algoritmik Temsil Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Aktarım Yöntemleri Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 VHDL ile Modellemeye Giriş Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Kompleks Devrelerin VHDL ile Modellenmesi Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 FIR ve IIR Filtre Uygulamaları Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 DSP'lerin Mimarisi Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Çoklu Ortam İşlemci Mimarileri Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını oku. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:52