EE610 Raster Graphics

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE610
Ad Raster Graphics
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ULUS ÇEVİK


Dersin Amacı / Hedefi

Görüntüleme araçlarının ve bunlar üzerinde uygulanan algoritmaların tanıtılması.

Dersin İçeriği

Video görüntüleyici gibi araçlar için donanımsal ve yazılımsal algoritmalar. Çerçeve tampon bellek. Çok işlemcili hücresel sistemler. Görünür/görünmez yüzey işleme. Gölgelerin modellenmesi. Eğik yüzeyler. Doğal dokular.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Computer Graphics, Principles and Practice. Third Edition. JOHN F. HUGHES, ANDRIES VAN DAM, MORGAN MCGUIRE, DAVID F. SKLAR, JAMES D. FOLEY, STEVEN K. FEINER, KURT AKELEY.

Notlar

İnternet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci:
ÖÇ02 Görüntüleme araçlarının gelişimini bilir,
ÖÇ03 Grafiklerin etkili bir şekilde görüntülenebilmesi için çerçeve tampon bellek oluşturup kullanır,
ÖÇ04 Grafik objelerinin görünür/görünmez bölümlerini işler,
ÖÇ05 Gerçeklik hissi uyandıran gölgelemeler yaratır,
ÖÇ06 Eğik yüzeyler oluşturup kullanır,
ÖÇ07 Objeler üzerine doku ekler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Video görüntüleyici gibi araçlar için donanımsal ve yazılımsal algoritmalar. Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Önceki haftaki konuya devam. Önceki konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Çerçeve tampon bellek. Önceki haftanın tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Çok işlemcili hücresel sistemler, Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Hücresel sistemler, devam. Önceki konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Görünür/görünmez yüzey işleme. Konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Yüzey işleme, devam. Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Tüm konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Gölgelerin modellenmesi. Konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Eğik yüzeyler. İlgili konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Yüzeyler, devam. Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Doğal dokular. Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Uygulama programı yazımı. C programlama becerilerinin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Program yazımı, devam. Program çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Uygulama programı yazımı, devam. Program yazımına devam Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 11:23