Genel Bilgi
Kod | SBUZ101 |
Ad | Siyaset Bilimine Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, siyaset biliminin temel unsurlarını etraflıca işlemek suretiyle öğrencilerin tarihi bir perspektif içerisinde siyaset teorisi ve pratiklerini anlama düzeyi vermeyi öngörür.
Dersin İçeriği
Siyaset biliminin tarihi ve teorik temellerini irdelemektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Michael Roskin Siyaset Bilimi
Notlar
Andrew Heywood Siyaset
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Siyaset bilimini besleyen alt dalları öğrenir. |
ÖÇ02 | Siyasi teoriler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Siyasi ideolojiler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Devlet yapısı hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ05 | Temel haklar ve anayasa hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Siyasal kültür nedir sorusuna cevap verebilir. |
ÖÇ07 | Kamuoyunun şekillenmesi konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ08 | Siyasal iletişim konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ09 | Menfaat grupları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ10 | Partilerin fonksiyonları ve demokrasilerde partiler konularında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ11 | Yasama organları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ12 | Yürütme ve bürokrasi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ13 | Yargı ve yargının rolü hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ14 | Hükümet ve ekonomi arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ15 | Siyasal şiddet ve devrimler hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Siyaset ve Siyaset Bilimi. Siyaset bir bilim midir. | Michael Roskin, Siyaset Bilimi, s.17-37. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Klasik ve çağdaş siyasal teoriler | Michael Roskin, Siyaset Bilimi, s.37-57. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ana siyasal ideolojiler | Michael Roskin, Siyaset Bilimi, s.57-79. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Üniter ve federal sistemler | Michael Roskin, Siyaset Bilimi, s.83-99. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Modern dünyada anayasalar | Michael Roskin, Siyaset Bilimi, s.99-117. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Vize Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
7 | Kamuoyu ve kamuoyunun şekillenmesi | Michael Roskin, Siyaset Bilimi, s.165-185. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Siyasette iletişim | Michael Roskin, Siyaset Bilimi, s.185-205. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Menfaat grupları | Michael Roskin, Siyaset Bilimi, s.205-225. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Partilerin fonksiyonları ve demokrasilerde partiler | Michael Roskin, Siyaset Bilimi, s.225-245. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yasama organları | Michael Roskin, Siyaset Bilimi, s.267-287. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yürütme ve bürokrasi | Michael Roskin, Siyaset Bilimi, s.287-309. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yargı | Michael Roskin, Siyaset Bilimi, s.309-328. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Politik Ekonomi | Michael Roskin, Siyaset Bilimi, s.333-353. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Siyasal Şiddet ve devrimler | Michael Roskin, Siyaset Bilimi, s.353-375. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Güç ve milli çıkar | Michael Roskin, Siyaset Bilimi, s.376-390. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 7 | 105 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |