İÇM748 Mekan Kültürü

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İÇM748
Ad Mekan Kültürü
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR ERMAN


Dersin Amacı / Hedefi

Kültür ve mekan arasındaki dinamik etkileşimi kavramak. İlgili kuramsal bilgiye sahip olmak. Konuyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütmek, konu hakkında eleştirel bakış açısı kazanmak.

Dersin İçeriği

Çevre davranış konu alanı içinde mekanın biçimsel ve işlevsel kurgusunda kültür olgusunun etkisinin sorgulanması. Farklı ölçek ve nitelikteki mekansal düzeylerde kültür-davranış-mekan etkileşiminin incelenmesi, kültür ve mekan ilişkisinin teoriler, modeller ve örnekler üzerinden aktarılması.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Kültür ve mekan konulu bilimsel yayınlar ve kitaplar

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültür kavramını tanımlar.
ÖÇ02 Mekanın biçimsel ve işlevsel kurgusunda kültürün etkisini çözümler.
ÖÇ03 Bir mekanı kültürel açıdan analiz eder.
ÖÇ04 Kültürel karaktere göre mekanın biçimlenişini değerlendirir.
ÖÇ05 Kültür ve mekansal davranış ilişkisini bilir.
ÖÇ06 İlgili bilimsel çalışmaları takip eder ve yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme .
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme . 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme .
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ders içeriğinin verilmesi ders konuları hakkında ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kültür Kavramı ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kültür Olgusunun Yaşantıya Yansıması ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Mekan Olgusu ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
5 Kültür ve Mekan İlişkisi ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Kültürle Biçimlenen Mekan ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kültürle Aktarılan Mekan ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
8 Ara Sınav Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kültür ve Mekansal Kimlik ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Kültür ve Mekansal Davranış ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Farklı Mekansal Kurgularda Kültürün İzleri ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
12 Geleneksel Konut İç Mekanında Kültür ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
13 Çağdaş Konut İç Mekanında Kültür ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 İç Mimari Mekanda Kültürün Etkisinin Analizi örnek analiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
15 İç Mimari Mekanda Kültürün Etkisinin Analiz Edilmesi örnek analiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:52