DEET802 Thesis Work

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEET802
Ad Thesis Work
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA GÖK


Dersin Amacı / Hedefi

Tez konusu kapsamında belirlediği özgün ve yenilikçi bir araştırma sürecini başlatma, sürdürme ve sonlandırma becerisi kazandırmak; bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulamak, özgün bir konuyu araştırmak, kavramak, tasarlamak, uyarlamak ve uygulamak.

Dersin İçeriği

Öğrencinin bir öğretim üyesi danışmanlığında özel bir konuda teorik ve/veya pratik (deneysel) olarak hazırlayıp sunduğu çalışmayı kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Danışman öğretim üyesinin önerdiği kaynaklar

Notlar

Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersin sonunda öğrenciler;
ÖÇ02 Bir alanda en yeni bilgilere ulaşabilmek için gereken araştırma çalışmalarını yapabilme becerisi kazanır.
ÖÇ03 Alanıyla ilgili temel bilimleri ve mühendislik bilimlerini ileri düzeyde anlama ve uygulama becerisi kazanır.
ÖÇ04 Özgün bir konuda; araştırma yapma, algılama, tasarlama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerini yönetebilme becerisi kazanır.
ÖÇ05 Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapma becerisi kazanır.
ÖÇ06 Çalışmalarını değişik gruplara, Türkçe ve bir yabancı dilde, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisini geliştirir.
ÖÇ07 Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin değerlendirmesini yapma becerisi kazanır.
ÖÇ08 Çalışmalarının sonucunu saygın, hakemli bir dergide yayınlayarak bilime katkıda bulunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusu ile ilgili ön çalışmanın yapılması Tez konusuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tez konusu ile ilgili ön çalışmanın yapılması 2 Tez konusuna çalışmak 2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
3 Tez konusunun belirlenmesi Tez konusuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Tez konusu ile ilgili literatür taraması Tez konusuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
5 Tez konusu ile ilgili literatür taraması 2 Tez konusuna çalışmak 2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
6 Tez konusu ile ilgili literatür taraması 3 Tez konusuna çalışmak 3 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Tez konusu ile ilgili literatür taraması 4 Tez konusuna çalışmak 4 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Literatür tarama sonuçlarının değerlendirilmesi Tez konusuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap
10 Literatür tarama sonuçlarının değerlendirilmesi 2 Tez konusuna çalışmak 2 Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap
11 Analitik hesaplamalar/Modelleme/Benzetim/Deneysel çalışmalar Tez konusuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
12 Analitik hesaplamalar/Modelleme/Benzetim/Deneysel çalışmalar 2 Tez konusuna çalışmak 2 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
13 Analitik hesaplamalar/Modelleme/Benzetim/Deneysel çalışmalar 3 Tez konusuna çalışmak 3 Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama
14 Analitik hesaplamalar/Modelleme/Benzetim/Deneysel çalışmalar 4 Tez konusuna çalışmak 4 Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
15 Rapor ve sunum hazırlama Tez konusuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 320 320
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 600
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,00
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:53