Genel Bilgi
Kod | EE706 |
Ad | Advanced Project Work II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA GÖK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Danışman (Bölüm öğretim üyeleri) tarafından verilen projelerin öğrenci tarafından tamamlanarak, proje üzerinde derinlemesine bilgi sahibi olma, yorumlama ve uygulama becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında danışman (bölüm öğretim üyeleri) tarafından verilen çeşitli konuların teorik ve/veya deneysel olarak incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İlgili öğretim üyesine ait ders notları ve önereceği kitaplar
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dersin sonunda öğrenci; |
ÖÇ02 | Literatür taraması yapabilme ve literatürde yer alan verileri değerlendirebilme becerisine sahip olur. |
ÖÇ03 | Araştırma planlayabilme ve araştırma verilerini toplayıp yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
ÖÇ04 | Yapılan araştırmayı deneysel ve/veya simülasyon ortamında olarak uygulama becerisine sahip olur. |
ÖÇ05 | Araştırmadan sonuç çıkarıp önerilerde bulunabilme yetkinliğine sahip olur. |
ÖÇ06 | Araştırmayı raporlaştırıp jüri karşısında savunabilme yetkinliğine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektrik Mühendisliğindeki son gelişmeler | Derse hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Proje konusuna ait literatür taraması | Proje konusuna ait makale, bildiri, tez gibi farklı kaynakların araştırılması ve çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Proje konusuna ait literatür taraması 1 | Proje konusuna ait makale, bildiri, tez gibi farklı kaynakların araştırılması ve çalışılması. 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Proje konusuna ait literatür taraması 2 | Proje konusuna ait makale, bildiri, tez gibi farklı kaynakların araştırılması ve çalışılması. 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Projeyi deneysel olarak veya simülasyon ortamında uygulayabilmek için hazırlıkların yapılması | Proje konusunu uygulayabilmek için makale, bildiri, tez gibi farklı kaynakların araştırılması ve çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Projeyi deneysel olarak ve/veya simülasyon ortamında uygulayabilmek için hazırlıkların yapılması 1 | Proje konusunu uygulayabilmek için makale, bildiri, tez gibi farklı kaynakların araştırılması ve çalışılması. 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Projeyi deneysel olarak ve/veya simülasyon programında uygulayabilmek için hazırlıkların yapılması 2 | Proje konusunu uygulayabilmek için makale, bildiri, tez gibi farklı kaynakların araştırılması ve çalışılması. 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Projenin deneysel olarak ve/veya simülasyon ortamında uygulanması | Proje konusunu uygulamaya ait araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
10 | Projenin deneysel olarak ve/veya simülasyon programında uygulanması 1 | Proje konusunu uygulamaya ait araştırma 1 | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
11 | Projenin deneysel olarak ve/veya simülasyon programında uygulanması 2 | Proje konusunu uygulamaya ait araştırma 2 | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
12 | Projenin deneysel olarak ve/veya simülasyon programında uygulanması 3 | Proje konusunu uygulamaya ait araştırma 3 | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
13 | Projenin deneysel olarak ve/veya simülasyon programında uygulanması 4 | Proje konusunu uygulamaya ait araştırma 4 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar |
14 | Projeden elde edilen sonuçların raporlandırılması | Rapor hazırlama teknikleri üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | Projeden elde edilen sonuçların raporlandırılması 1 | Rapor hazırlama teknikleri üzerine çalışma 1 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |