Genel Bilgi
Kod | EE696 |
Ad | MR Imaging (MRI) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ULUS ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora seviyesindeki öğrencilerin MR görüntüleme konusunda temel bilgiler edinmesini sağlamak. MR donanımını tanıtmak. MR görüntüleme esnasında güvenlik bilincini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Manyetik Rezonans (MR) görüntülerinin oluşturulması. MR sistem donanımlarının temel bileşenleri. MR görüntülemede güvenlik konuları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Magnetic Resonance Imaging. Theory and Practice. Third Edition. Springer. Marinus T. Vlaardingerbroek, Jacques A. Boer.
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersten başarılı olan bir öğrenci, MR görüntülerinin oluşturulması prosedürünü kavrar, |
ÖÇ02 | MR sistem donanımlarının temel bileşenlerini tanır, |
ÖÇ03 | MR görüntüleri oluşturulurken uyulması gereken güvenlik kurallarına hakim olur, |
ÖÇ04 | MRI cihazları hakkında temel bilgilere sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | MR görüntülemenin kronolojik gelişimi | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | MR görüntüleme tekniği | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | MR görüntüleme tekniği, devam | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | CT görüntüleme tekniği | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | CT görüntüleme tekniği, devam | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | MR ve CT tekniklerinin kıyaslanması | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | MR ve CT tekniklerinin kıyaslanması, devam | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | CT donanımı | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | CT donanımı, devam | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | MR donanımı | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | MR donanımı, devam | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | CT ve MR görüntüleme için güvenlik konuları | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Görüntüleme grafiği | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Görüntüleme grafiği, devam | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |