EE696 MR Imaging (MRI)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE696
Ad MR Imaging (MRI)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ULUS ÇEVİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Doktora seviyesindeki öğrencilerin MR görüntüleme konusunda temel bilgiler edinmesini sağlamak. MR donanımını tanıtmak. MR görüntüleme esnasında güvenlik bilincini geliştirmek.

Dersin İçeriği

Manyetik Rezonans (MR) görüntülerinin oluşturulması. MR sistem donanımlarının temel bileşenleri. MR görüntülemede güvenlik konuları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Magnetic Resonance Imaging. Theory and Practice. Third Edition. Springer. Marinus T. Vlaardingerbroek, Jacques A. Boer.

Notlar

İnternet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersten başarılı olan bir öğrenci, MR görüntülerinin oluşturulması prosedürünü kavrar,
ÖÇ02 MR sistem donanımlarının temel bileşenlerini tanır,
ÖÇ03 MR görüntüleri oluşturulurken uyulması gereken güvenlik kurallarına hakim olur,
ÖÇ04 MRI cihazları hakkında temel bilgilere sahip olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 MR görüntülemenin kronolojik gelişimi Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 MR görüntüleme tekniği Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 MR görüntüleme tekniği, devam Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 CT görüntüleme tekniği Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 CT görüntüleme tekniği, devam Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 MR ve CT tekniklerinin kıyaslanması Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 MR ve CT tekniklerinin kıyaslanması, devam Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 CT donanımı Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 CT donanımı, devam Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 MR donanımı Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 MR donanımı, devam Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 CT ve MR görüntüleme için güvenlik konuları Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Görüntüleme grafiği Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Görüntüleme grafiği, devam Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 11:24