SBUZ201 Karşılaştırmalı Siyasete Giriş

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
ULUSLARARASI İLİŞKİLER PR.
Kod SBUZ201
Ad Karşılaştırmalı Siyasete Giriş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özhan DEMİRKOL
Dersin Öğretim Elemanı Metin ÖZKAN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Muhtelif ülkelerdeki siyasi gelişmeleri mukayeseli olarak ele almak ve öğrencilere bu gelişmelere eleştirel yaklaşmayı öğretmek.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği demokratik sistemlerin işleyişini aktarmak, siyasi kültür, kurumsal yaklaşım gibi konularda okuma ve sunum çalışmaları içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Newton, Kenneth, and D. J. W. Van. "Karşilaştirmali Siyasetin Temelleri." (2014).

Notlar

S. Sayarı and Hasret Dikici Bilgin (2016) Karşılaştırmalı Siyaset: Temel Konular ve Yaklaşımlar, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları EROĞUL, Cem (2010), Çağdaş Devlet Düzenleri, Ankara, İmaj Yayınevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersi alan öğrenciler farklı ülkelerin iç siyasi dinamiklerine hakim olur
ÖÇ02 Bu dersi alan öğrenciler mukayeseli yöntemle iç siyaset analizi yapma yetisine sahip olur
ÖÇ03 Bu dersi alan öğrenciler dünya siyasetindeki gelişmeleri yakından takip etme fırsatını elde eder.
ÖÇ04 Öğrenci oy kullanma davranışını anlar
ÖÇ05 Bu dersi alan öğrenci ülke analizleri yaparak bilgilerini pekiştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Karşılaştırmalı Siyasetin Gelişimi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Karşılaştırmalı Yöntem Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Demokrasi ve Demokratikleşme Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Seçim Sistemleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Oy verme davranışı Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Siyasi Partiler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Parti Sistemleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sinava hazirlik Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Aday Gösterme Süreçleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Siyasal Kültür Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Modernleşme Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Otoriter sistemler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Ülke Analizleri: İngiltere Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
14 Almanya Analizi Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
15 İran Analizi Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
16 Final Sınavı Sinava hazirlik Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yıl Sonu Sınavı Sinava hazirlik Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 140
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,60
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.02.2025 05:28