Genel Bilgi
Birim | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ |
ULUSLARARASI İLİŞKİLER PR. | |
Kod | SBUZ201 |
Ad | Karşılaştırmalı Siyasete Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özhan DEMİRKOL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Metin ÖZKAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Muhtelif ülkelerdeki siyasi gelişmeleri mukayeseli olarak ele almak ve öğrencilere bu gelişmelere eleştirel yaklaşmayı öğretmek.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği demokratik sistemlerin işleyişini aktarmak, siyasi kültür, kurumsal yaklaşım gibi konularda okuma ve sunum çalışmaları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Newton, Kenneth, and D. J. W. Van. "Karşilaştirmali Siyasetin Temelleri." (2014).
Notlar
S. Sayarı and Hasret Dikici Bilgin (2016) Karşılaştırmalı Siyaset: Temel Konular ve Yaklaşımlar, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları EROĞUL, Cem (2010), Çağdaş Devlet Düzenleri, Ankara, İmaj Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersi alan öğrenciler farklı ülkelerin iç siyasi dinamiklerine hakim olur |
ÖÇ02 | Bu dersi alan öğrenciler mukayeseli yöntemle iç siyaset analizi yapma yetisine sahip olur |
ÖÇ03 | Bu dersi alan öğrenciler dünya siyasetindeki gelişmeleri yakından takip etme fırsatını elde eder. |
ÖÇ04 | Öğrenci oy kullanma davranışını anlar |
ÖÇ05 | Bu dersi alan öğrenci ülke analizleri yaparak bilgilerini pekiştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Siyasetin Gelişimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Karşılaştırmalı Yöntem | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Demokrasi ve Demokratikleşme | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Seçim Sistemleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Oy verme davranışı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Siyasi Partiler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Parti Sistemleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Aday Gösterme Süreçleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Siyasal Kültür | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Modernleşme | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Otoriter sistemler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ülke Analizleri: İngiltere | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
14 | Almanya Analizi | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
15 | İran Analizi | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
16 | Final Sınavı | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yıl Sonu Sınavı | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,60 | ||
AKTS | 6 AKTS |