Genel Bilgi
Birim | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ |
ULUSLARARASI İLİŞKİLER PR. | |
Kod | IIBF204 |
Ad | Mesleki İngilizce II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler öğrencilerinin alanlarına özgü İngilizce becerilerini ileri seviyeye taşımayı, akademik ve mesleki iletişimde etkin kullanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrencilerden, bu becerileri akademik ve profesyonel bağlamda doğru ve etkili bir şekilde kullanmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler öğrencileri için alan terminolojisi, akademik yazım ve mesleki iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik içerikler içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için en az A2 seviyesinde İngilizce bilgisi gereklidir.
Kaynaklar
English For International Relations (UMMPRESS)
Notlar
BBC News, New York Times, YouTube, Yapay Zeka Araçları, Cambridge Dictionary
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgü temel İngilizce terminolojiyi tanımlar. |
ÖÇ02 | Akademik ve mesleki bağlamda kullanılan İngilizce kavramları ve ifadeleri açıklar. |
ÖÇ03 | Uluslararası ilişkilerle ilgili akademik metinlerdeki temel argümanları analiz eder. |
ÖÇ04 | Alanıyla ilgili İngilizce akademik ve mesleki içerikleri yorumlar. |
ÖÇ05 | Akademik yazım kurallarını ve mesleki iletişim stratejilerini yazılı ve sözlü çalışmalarda uygular. |
ÖÇ06 | Alanıyla ilgili akademik ve mesleki metinleri anlama, analiz etme ve üretme becerilerini geliştirir. |
ÖÇ07 | Akademik veya mesleki bir bağlamda İngilizce yazılı ve sözlü içerikler üretir. |
ÖÇ08 | Uluslararası ilişkiler ve siyaset bilimi alanında akademik ve mesleki bağlamda orta seviyede iletişim kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası İlişkilerde Temel Kavramlar/ Okuma parçası: Okuma Parçası: Kısaca Uluslararası İlişkiler / Kendini ve başkalarını tanıtma | Uluslararası ilişkilerin temel kavramlarını araştır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
2 | Uluslararası Anlaşmalar ve Hukuki Çerçeve/ Okuma Parçası: Bazı Önemli Uluslararası Anlaşmalar/ Ünlü bir figürü tanıtma | Önemli uluslararası anlaşmaları incele. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Rol Oynama |
3 | Diplomasi ve Kamu Diplomasisi/ Okuma parçası: Kamu Diplomasisi Nedir?/ Günlük aktiviteleri anlatma | Kamu diplomasisinin rolünü araştır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
4 | Dış Politika Analizi/ Türkiye'nin Dış Politikası/ Devam eden aktiviteleri anlatma | Bir ülkenin dış politikasını analiz et. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Uluslararası Aktörler ve Politikaları /Okuma parçası: Yabancı Politika Aktörü olarak Türkiye/ E-posta yazma ve yön tarif etme | Uluslararası ilişkilerde önemli aktörleri araştır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
6 | Küreselleşme ve Etkileri/ Okuma parçası: Küreselleşmenin Olumlu ve Olumsuz Etkileri/ Davetiye mektubu yazma | Küreselleşmenin olumlu ve olumsuz yönlerini analiz et. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
7 | Uluslararası Güvenlik ve Çatışma Çözümü/ Okuma Parçası/ Duyuru yazma ve kampanya sunma | Uluslararası güvenlik politikalarını araştır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ele alınan konular tekrar edilmelidir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ekonomik Diplomasi ve Ticaret / Okuma parçası: Çin'in Ekonomik Diplomasisi: Kazan-Kazan Stratejisi/ Reklam yazma ve ürün tanıtımı | Ekonomik diplomasinin uluslararası ilişkilerdeki rolünü araştır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
10 | Enerji Politikaları ve Küresel Etkileri/ 70’lerin Enerji Krizinin Amerika Birleşik Devletleri Üzerindeki Etkisi/ Broşür yazma ve sunma | Enerji politikalarının uluslararası etkisini incele. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Gösteri |
11 | Siyasal Sistemler ve Yönetim Modelleri/ Okuma parçası: Cumhuriyet ve Demokrasi Arasındaki Fark/ Şirket profili oluşturma ve sunma | Farklı siyasal sistemleri incele. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | Bölgesel İş Birlikleri ve Örgütler/ Okuma parçası: Avrupa Birliği Nedir? / Grafik açıklama ve yorumlama | Bölgesel iş birliği modellerini incele. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Uluslararası Hukuk ve Adalet / Okuma parçası: Türkiye ve Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Genel Anlaşması/ Rapor yazma ve sunma | Uluslararası hukuk mekanizmalarını araştır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Barış ve Diplomatik Çözümler/ Okuma parçası: Nobel Barış Ödülü ve Ödül Töreni/ Yazım ve konuşma ipuçları verme | Diplomatik çözüm süreçlerini incele. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Uluslararası Barış Gücü Operasyonları/ Türkiye'nin Birleşmiş Milletler Barış Gücü Misyonu | BM Barış Gücü operasyonlarını araştır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ele alınan konular tekrar edilmelidir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavlarıyla İlgili Microsoft Teams Üzerinden Geri Dönüt | Sınavla ilgili geri dönüt verilmesi istenilen ön-sorular hazırlanmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,60 | ||
AKTS | 4 AKTS |