SBUZ304 Karşılaştırmalı Demokratikleşme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
ULUSLARARASI İLİŞKİLER PR.
Kod SBUZ304
Ad Karşılaştırmalı Demokratikleşme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özhan DEMİRKOL
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Özhan DEMİRKOL (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

20. yy'da gerçekleşen demokratikleşme akımlarını incelemek, demokrasi önündeki güncel sorunları detaylı olarak değerlendirmek

Dersin İçeriği

Demokrasi üzerine yazılmış kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirmek, farklı ülkelerdeki demokratikleşme süreçlerini ele almak üzere okumalar ve sunumlar içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Lijphart, A. (1986). Çağdaş demokrasiler: Yirmibir ülkede çoğunlukçu ve oydaşmacı yönetim örüntüleri (E. Özbudun & E. Onulduran, Çev.). Yetkin Yayınları.

Notlar

Touraine, A. (1997). Demokrasi nedir? (O. Kunal, Çev.). Yapı Kredi Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel bilgileri okur ve öğrenir, teorik yaklaşımlarla düşünür.
ÖÇ02 Sorun belirleme ve çözme becerileri kazanır.
ÖÇ03 Demokratikleşme süreçlerini tanır.
ÖÇ04 Analitik düşünme, Ekonomik ve politik sorgulama becerileri kazanır.
ÖÇ05 Yazma ve araştırma becerileri kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Demokrasinin Tanımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Demokrasiler ve Farklılıklar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Devletin Tanımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Demokrasinin Kültürel Belirleyicileri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Demokrasinin Ekonomik Belirleyicileri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Demokrasiye Geçiş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
7 Demokrasinin Yerleşmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çoğulcu Toplumlarda Demokrasi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Konsosiasyonel Sistemler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Çoğulcu Toplumlarda Seçimler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
12 Demokrasi ve Kalkınma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Vaka Analizi Latin Amerika da Demokratikleşme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
14 Vaka Analizi: Güney Avrupa da Demokratikleşme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
15 Vaka Analizi: Doğu Avurpa da Demokratikleşme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 139
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,56
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.02.2025 09:04