Genel Bilgi
Birim | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ |
ULUSLARARASI İLİŞKİLER PR. | |
Kod | SBUZ304 |
Ad | Karşılaştırmalı Demokratikleşme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özhan DEMİRKOL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Özhan DEMİRKOL
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
20. yy'da gerçekleşen demokratikleşme akımlarını incelemek, demokrasi önündeki güncel sorunları detaylı olarak değerlendirmek
Dersin İçeriği
Demokrasi üzerine yazılmış kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirmek, farklı ülkelerdeki demokratikleşme süreçlerini ele almak üzere okumalar ve sunumlar içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Lijphart, A. (1986). Çağdaş demokrasiler: Yirmibir ülkede çoğunlukçu ve oydaşmacı yönetim örüntüleri (E. Özbudun & E. Onulduran, Çev.). Yetkin Yayınları.
Notlar
Touraine, A. (1997). Demokrasi nedir? (O. Kunal, Çev.). Yapı Kredi Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel bilgileri okur ve öğrenir, teorik yaklaşımlarla düşünür. |
ÖÇ02 | Sorun belirleme ve çözme becerileri kazanır. |
ÖÇ03 | Demokratikleşme süreçlerini tanır. |
ÖÇ04 | Analitik düşünme, Ekonomik ve politik sorgulama becerileri kazanır. |
ÖÇ05 | Yazma ve araştırma becerileri kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Demokrasinin Tanımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Demokrasiler ve Farklılıklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Devletin Tanımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Demokrasinin Kültürel Belirleyicileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Demokrasinin Ekonomik Belirleyicileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Demokrasiye Geçiş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Demokrasinin Yerleşmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çoğulcu Toplumlarda Demokrasi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Konsosiasyonel Sistemler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Çoğulcu Toplumlarda Seçimler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
12 | Demokrasi ve Kalkınma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Vaka Analizi Latin Amerika da Demokratikleşme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Vaka Analizi: Güney Avrupa da Demokratikleşme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
15 | Vaka Analizi: Doğu Avurpa da Demokratikleşme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,56 | ||
AKTS | 6 AKTS |