SBUS314 Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SBUS314
Ad Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HARUN ARIKAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. HARUN ARIKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin temel amacı Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri ve Türkiyenin üyelik sürecini incelemektir. Bu çerçevede, dönem boyunca bu derste, Türkiyenin ve ABnin, Türkiye-AB ilişkileri konusundaki sorunlara yaklaşımları ele alınarak öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerinin tüm yönleri öğretilmektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders, lisans öğrencilerine, Türkiye AB İlişkilerindeki gelişmeler ve Türkiyenin üyelik süreci perspektifi konusunda eleştirel bir analiz çerçevesi sunar. 1963 yılında Türkiye -AB tarafları arasında gerçekleştirilen Ortaklık Anlaşması itibariyle süreci irdeleyecektir. Türkiyenin ABye kabulü yolunda Türkiye ile AB arasındaki temel ekonomik ve siyasi konuları inceleyecektir.

Dersin Ön Koşulu

Bu ders için ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri ( Belgin AKÇAY )

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye-AB ilişkilerinin dinamik yapısını analiz eder.
ÖÇ02 Öğrencilere Türkiye-AB ilişkileri konusunda eleştirel ve analitik çözümleme yeteneği kazandırır.
ÖÇ03 Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerinde, karar alma mekanizması ve üye ülkelerin yaklaşımlarını analiz etme becerisi kazandırır.
ÖÇ04 Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri teorik ve kavramsal açılardan yorumlama yeteneği kazandırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarihsel Perspektiften Türkiye-AB İlişkileri İlgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Türkiye- AB İlişkilerinin Yasal Çerçevesi Kaynak okuma, odev hazirlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Türkiye- AB İlişkilerinin Ekonomik Boyutları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Türkiye- AB İlişkilerinin Siyasal Yönleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Türkiye- AB İlişkilerinin Güvenlik Boyutu Kaynak okuma, odev hazirlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Türkiye- AB İlişkilerinde Kimlik Sorunu Kaynak okuma, odev hazirlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Türkiye- AB İlişkilerinde Kıbrıs Sorunu Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkiyenin AB Üyeliğine Almanyanın Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
10 Türkiyenin AB Üyeliğine Fransanın Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
11 Türkiyenin AB Üyeliğine İngilterenin Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
12 Türkiyenin AB Üyeliğine Avrupa Parlamentosunun Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
13 Türkiyenin AB Üyeliğine Avrupa Komisyonunun Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
14 Üyelik Müzakereleri Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
15 Genel değerlendirme Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 119
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,76
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 11:01