Genel Bilgi
| Birim | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ | 
| SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER PR. | |
| Kod | SBUS324 | 
| Ad | Siyasi Kurumlar | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 6. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 5 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | S Seçmeli | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Özhan DEMİRKOL | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. | 
Dersin Amacı / Hedefi
Demokratik ve demokratik olmayan sistemlerdeki kurumların detaylı birşekilde incelendiği sunumlar ve okumalar içerir.
Dersin İçeriği
Siyasi kurumları , kurumsal yaklaşım teorileri ile incelemek ve ne gibi sonuçlar doğurduklarına dair eleştirel bir yaklaşım üretmek
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Taşkın, Yüksel, ed. Siyaset: Kavramlar, Kurumlar, Süreçler: Kavramlar, Kurumlar, Süreçler. Vol. 345. İletişim Yayınları.
Notlar
S. Sayarı and Hasret Dikici Bilgin (2016) Karşılaştırmalı Siyaset: Temel Konular ve Yaklaşımlar, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Temel bilgileri okur ve öğrenir, teorik yaklaşımlarla düşünür. | 
| ÖÇ02 | Sorun belirleme ve çözme becerileri kazanır. | 
| ÖÇ03 | Siyasi Kurumlar tanınır. | 
| ÖÇ04 | Analitik düşünme, Ekonomik ve politik sorgulama becerileri kazanır. | 
| ÖÇ05 | Yazma ve araştırma becerileri kazanır. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | 4 | 
| PÖÇ01 | Belirsiz | ||
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | 3 | 
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 | 
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 5 | 
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 4 | 
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | 4 | 
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | 5 | 
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. | 5 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Siyasal Kurumlara Giriş | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 2 | Demokrasi ve Farklılıkları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 3 | Siyasi Partilerin İşlevleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 4 | Siyasi Partilerin Davranışları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay | 
| 5 | Seçim Sistemleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma | 
| 6 | Parti Sistemi ve Gelir Dağılımı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 7 | Siyasi Kurumların Ekonomik Etkileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | |
| 9 | Karşılaştırmalı Anayasa | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma | 
| 10 | Başkanlık Sistemleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma | 
| 11 | Parlamenter Sistemler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma | 
| 12 | Yargı Sistemleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 13 | Yasama Organları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay | 
| 14 | Federalizm ve Adem-i Merkeziyetçilik | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma | 
| 15 | İçsel Kurumlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,44 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||