Genel Bilgi
Kod | PFS413 |
Ad | Kamu Maliyesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı kamu kesiminin genel ekonomideki yerini ve kamu hizmetleri ile kamu harcamalarına ilişkin kavram ve teorileri açıklamak ve öğrenciye bu konuda bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste genel olarak devlet kavramı, maliye ilminin konusu ve tarihçesi, maliye ilminin tanımı ve diğer ilim dallarıyla ilişkisi, ekonomik süreç içerisinde devletin rolü kapsamında kamu maliyesine ilişkin teorik bilgiler anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Nihat Edizdoğan, Özhan Çetinkaya, Erhan Gümüş-Kamu maliyesi- Ekin Yayınevi
Notlar
Hakan Ay-Kamu Maliyesi-NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Piyasa başarısızlığının nedenleri ve etkinlik koşullarını kavrar |
ÖÇ02 | Devletin ekonomiye müdahale nedenleri ve şekilleri hakkında analiz yapar |
ÖÇ03 | Kamusal mallar teorisi ve kamusal malların türleri ve özelliklerini açıklar |
ÖÇ04 | Kamu harcamalarının tanımıyla ilgili görüşleri açıklar |
ÖÇ05 | Kamu harcamalarının artış nedenleri hakkında geliştirilen teorileri analiz eder |
ÖÇ06 | Maliye ilminin diğer bilim dallarıyla ilişkisini yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maliye ilmine ilişkin genel açıklamalar: Konusu, maliye ilminde kullanılan metot, yaklaşımlar ve ilim dalları ile ilişki | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Piyasa ekonomisinden beklentiler ve piyasaya ekonomisinin başarısızlığı | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Devletin ekonomiye müdahale nedenleri ve şekilleri | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kamu ekonomisinin özellikleri ve işleyişi | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kamusal mallar teorisi: Kamusal malların özellikleri, dışsallık kavramı ve türleri. | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kamusal mallarda arz, talep ve fiyatlandırma | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kamu harcamalarına ilişkin görüşler ve kamu harcamalarının özellikleri | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kamu harcamalarında artış: Nedenleri ve kamu harcamalarında artışı açıklayan yaklaşımlar | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kamu harcamalarında genişlik ve sınır sorunu | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kamu harcamalarının sınıflandırılması: Çeşitli sınıflandırma şekilleri | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Reel ve transfer harcamaların türleri | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kamu harcamalarında verimlilik | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kamu harcamaların ekonomik etkileri: Tam istihdam, fiyat istikrarı, çarpan ve hızlandıran etkileri | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Konu tekrarı | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
AKTS | 6 AKTS |