Genel Bilgi
Kod | İTS817 |
Ad | Müslüman Azınlıklar Tarihi (Siyasi Tarih) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dünyada yaşayan Müslüman azınlıklar hakkında elde edilen bilgilerin analiz edilmesi ve Müslüman azınlıkların sorunlarına çözüm üretilmesi.
Dersin İçeriği
Azınlık kavramı, dünyada Müslüman azınlıklar bağlamında Afrika, Amerika, Asya ve Avrupa kıtasında yaşayan Müslümanların durumu
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Günümüz dünyasında Müslüman azınlıklar ders notları ve konuyla ilgili yapılan çalışmalar
Notlar
Aycan, İrfan (ed.), Günümüz Avrupa’sında Müslüman Azınlıklar, Ankara: Otto Yayınları, 2022. Aycan, İrfan (ed.), Günümüz Amerika Kıtasında Müslüman Azınlıklar, Ankara: Otto Yayınları, 2022. Aycan, İrfan (ed.), Günümüz Avustralya Kıtasında Müslüman Azınlıklar, Ankara: Otto Yayınları, 2022.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Müslüman azınlıklar hakkında sahip olduğu bilgileri netleştirir. |
ÖÇ02 | Müslüman azınlıkların, yaşadıkları coğrafyalara göre karşı karşıya kaldıkları sorunları inceler |
ÖÇ03 | Müslüman azınlıkların ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasi problemlerine çözüm üretir. |
ÖÇ04 | Söz konusu dönemlerdeki gelişmeleri yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çağdaş yerli ve yabancı yayınları takip edebilme becerisine ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemlere eleştirel bir zihniyet ve bakış açısı ile yaklaşabilir. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Doktora seviyesinde elde ettiği bilgileri yeniden yorumlayabilme ve üretebilme yetisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel çalışmalarında ele aldığı konuyu kurgulama ve mantıksal çerçevede kompoze edebilme becerisini kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Doktora seviyesinde bilimsel çalışmaları elde etmede ve kullanmada modern teknolojik imkanlardan faydalanabilme (basılı, görsel ve işitsel vb.) yeteneğini elde eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bu bilimsel faaliyetleri gerçekleştirirken bilimsel, kültürel ve ahlaki değerleri koruyabilme ve bunları içselleştirebilme kabiliyetini haiz olur. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlahiyat bilimleri ve diğer bilim dallarından istifade ederek disiplinler arası yaklaşımlara açık olur. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslâm tarihi ve sanatları alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ekip üyesi ve bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İslam kültür ve medeniyetinin ilim, tarih, sanat, musiki ve edebiyatıyla bir bütün olduğunu kavrar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İslam Tarihi Sanatları Bölümünün alt bilim dalları İslam Tarihi, Türk İslam Edebiyatı, Türk İslam Sanatları ve Türk Dini Musikisi alanlarında ortak bilgi ve yeterliklere sahiptir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel faaliyetlerini etik kurallara uygun biçimde sürdürür. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Azınlığın tanımı, uluslararası sözleşmelerdeki yeri | Altınay, Ramazan Müslüman Azınlıklar Tarihine Giriş, Dinî Araştırmalar, 2004, cilt: VII, sayı: 19, s. 335-350. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Avrupa Ülkelerinde Müslüman Azınlıklar 1 | Aycan, İrfan (ed.), Günümüz Avrupa’sında Müslüman Azınlıklar 1, Ankara: Otto Yayınları, 2022. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
3 | Avrupa Ülkelerinde Müslüman Azınlıklar 2 | Aycan, İrfan (ed.), Günümüz Avrupa’sında Müslüman Azınlıklar, Ankara: Otto Yayınları, 2022. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 | Avrupa Ülkelerinde Müslüman Azınlıklar 3 | Aycan, İrfan (ed.), Günümüz Avrupa’sında Müslüman Azınlıklar, Ankara: Otto Yayınları, 2022. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Güneydoğu Asya ülkelerinde Müslüman Azınlıklar 1 | Aycan, İrfan (ed.), Günümüz Dünyasında Müslüman Azınlıklar: 1 Asya, Ankara: Otto Yayınları, 2022. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Güneydoğu Asya ülkelerinde Müslüman Azınlıklar 2 | Aycan, İrfan (ed.), Günümüz Dünyasında Müslüman Azınlıklar 2: Asya, Ankara: Otto Yayınları, 2022. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Güneydoğu Asya ülkelerinde Müslüman Azınlıklar | Muslim Minorities in Southeast Asian countries | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Güney Amerika Ülkelerinde Müslüman Azınlıklar | Aycan, İrfan (ed.), Günümüz Amerika Kıtasında Müslüman Azınlıklar, Ankara: Otto Yayınları, 2022. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Güney Amerika Ülkelerinde Müslüman Azınlıklar 1 | Aycan, İrfan (ed.), Günümüz Amerika Kıtasında Müslüman Azınlıklar 1, Ankara: Otto Yayınları, 2022. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Güney Amerika Ülkelerinde Müslüman Azınlıklar 2 | Aycan, İrfan (ed.), Günümüz Amerika Kıtasında Müslüman Azınlıklar 2, Ankara: Otto Yayınları, 2022. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kuzey Amerika'da Müslüman Azınlıklar | Aycan, İrfan (ed.), Günümüz Amerika Kıtasında Müslüman Azınlıklar, Ankara: Otto Yayınları, 2022. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kuzey Amerika'da Müslüman Azınlıklar 1 | Aycan, İrfan (ed.), Günümüz Amerika Kıtasında Müslüman Azınlıklar 1, Ankara: Otto Yayınları, 2022. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Rusya'da Müslüman Azınlıklar | Tombak, Fatma 20. Yüzyıl Sovyet Rusya’sında Din, İslamiyet ve Nüfus Üzerine Bir Değerlendirme = An Assessment on Religion, Islam and Population in 20. Century of Soviet Russia , History Studies = Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi, 2011, cilt: III, sayı: 2, s. 359-370. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Rusya'da Müslüman Azınlıklar 1 | Tombak, Fatma 20. Yüzyıl Sovyet Rusya’sında Din, İslamiyet ve Nüfus Üzerine Bir Değerlendirme = An Assessment on Religion, Islam and Population in 20. Century of Soviet Russia , History Studies = Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi, 2011, cilt: III, sayı: 2, s. 359-370. 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |