Genel Bilgi
Kod | TLZ309 |
Ad | Dokusuz Yüzey Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN BABAARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OSMAN BABAARSLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında öğrencilere dokusuz tekstil yüzeylerinin üretiminde kullanılan hammadde (lifler) ve temel özellikler, Dokusuz (dokuma ve örme dışındaki) yüzey üretim yöntem ve makinaları hakkında teknik ve teknolojik bilgiler ve bu bilgileri kullanabilme becerisi kazandırmak. Dokusuz tekstil yüzeylerinin temel özellikleri ve kullanım alanlarını tanıtmak.
Dersin İçeriği
Dokusuz yüzeyler hakkında genel bilgiler ve tanımlar. Dokusuz yüzey üretiminde hammadde. Doku oluşturma yöntemleri. Doku bağlama teknikleri. Yüzey oluşturma ve üretim teknolojileri. Yüzey oluşturmada kullanılan lifler ve özellikleri. Yapıştırma yüzeyler ve yapıştırma yöntemleri. Dokusuz yüzeylere uygulanan son işlemler. Kullanım alanları.
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Yok
Kaynaklar
1. O. Babaarslan, Dokusuz Yüzey Teknolojisi Ders Notları, ÇÜ. Müh.Fak. Tekstil Müh.Bölümü, 2022.
Notlar
1. Albrecht W., Nonwoven Fabrics, Wiley-Vch Verlag GmbH Co., Germany (2003) 2. Russell S.J., Handbooks of Nonwovens, The Textile Institutes, UK (2007) 3. Turbak, A. F., Nonwovens, Tappi Press, 1993, USA.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olmayı tanımlar. |
ÖÇ02 | Tekstil Teknolojisi; dokunmamış yüzeyler teknolojisi alanında çağdaş bilgi sahibi olmayı ifade eder. |
ÖÇ03 | Bu alandaki Problemi tanımlama, analiz etme ve çözme yeteneklerinin kazanılmasını açıklar. |
ÖÇ04 | Bir sistem ve/veya üretim proses ve dizaynını tanımlama ve belirli bir hedefe ulaşmak için analiz etme becerisini kazanmayı ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve genel tanıtım, Dokusuz tekstil yüzeylerinin gelişimi ve sınıflandırılması - dokusuz yüzeyleri tanıtma | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dokusuz Yüzeyler üretiminde hammadde ve özellikleri | Ders notları ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dokusuz Yüzeyler üretimi | Ders notları ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Doku oluşum teknikleri | Ders notları ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Dokusuz Yüzeyler Üretiminde Doku Oluşum Aşaması | Ders notları ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Doku Oluşum Tekniklerinin Karşılaştırması | Ders notları ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Doku Sabitleme/ Bağlama teknikleri | Ders notları ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav Hazırlık ve Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dokusuz Yüzeyler üretimi (Doku Sabitleme/ Bağlama teknikleri) | Ders notları ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kimyasal Bağlama Tekniği | Ders notları ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Isıl Bağlama Yöntemi | Ders notları ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Isıl Bağlama Yöntem ve Makinaları | Ders notları ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Mekanik Doku Bağlama Yöntemleri | Ders notları ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İğneleme ve Su Jeti ile Doku Bağlama İşlemleri | Ders notları ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dokunmamış kumaşların kalite kontrolü | Ders notları ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |