Genel Bilgi
Kod | TLZ306 |
Ad | Terbiye Teknolojisi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. MEHMET BEBEKLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sentetik lifler açısından ön terbiye ve boyamanın teorik olarak öğretilmesi. Karışım kumaşların ön terbiye ve boyamasının öğretilmesi. Genel boyama hatalarının örnekler üzerinde anlatılarak tanıtılamsı.
Dersin İçeriği
Sentetik liflerin genel özellikleri. Sentetik liflerin ön terbiyesi ve boyanması. Karışım kumaşlar ön terbiyesi ve boyanması. Boyama hataları
Dersin Ön Koşulu
koşul yok
Kaynaklar
TARAKÇIOĞLU I., Tekstil ve Terbiye Makinaları,Cilt 3, İZMİR,1986 GÖL, İ., Boyama Teknolojisi II Ders Notları , M.Ü.Teknik Eğitim Fakültesi-Tekstil Eğitimi Bölümü, İSTANBUL,1997 T.K.A.M. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma Merkezi, Cilt 3,5,6,7, İSTANBUL, 1998 BÜYÜKAŞIK D., Poliester/viskon Karışımı Kumaşların Terbiye ve Boyama Yöntemlerinin İncelenmesi. Ç.Ü. Tekstil Müh. Bölümü, Proje, ADANA, 2000 HODJİYEV R.,Tekstil Endüstrisinde Renk Bilgisi ve Renk Ölçüm Metodlarının İncelenmesi,Ç.Ü. Tekstil Müh. Bölümü, Proje, ADANA, 2002 İNCEKALAN H.,Tekstil Terbiyesinde Kullanılan Sentetik karakterli Boyarmaddelerin Uygulamalarının İncelenmesi, Ç.Ü. Tekstil Müh. Bölümü, Proje, ADANA, 2004 PALA H., Tekstil Terbiyesinde Boyarmadde ve Boyama Uygulamalarının Araştırılması, Ç.Ü. Tekstil Müh. Bölümü, Proje, ADANA, 2004 GEYİK C., Tekstil Terbiyesinde Meydana Gelen Hatalar ve Çözüm Önerileri, Ç.Ü. Tekstil Müh. Bölümü, Proje, ADANA, 2004 KARAKUTLU A., Tekstil Terbiyesinde Genel Boyama Teknolojisinin Araştırılması, Ç.Ü. Tekstil Müh. Bölümü, Proje, ADANA, 2005 BEBEKLİ, M., Ç.Ü. Tekstil Mühendisliği Bölümü Ders Notları, ADANA ,2007
Notlar
TARAKÇIOĞLU I., Tekstil ve Terbiye Makinaları,Cilt 3, İZMİR,1986 GÖL, İ., Boyama Teknolojisi II Ders Notları , M.Ü.Teknik Eğitim Fakültesi-Tekstil Eğitimi Bölümü, İSTANBUL,1997 T.K.A.M. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma Merkezi, Cilt 3,5,6,7, İSTANBUL, 1998 BÜYÜKAŞIK D., Poliester/viskon Karışımı Kumaşların Terbiye ve Boyama Yöntemlerinin İncelenmesi. Ç.Ü. Tekstil Müh. Bölümü, Proje, ADANA, 2000 HODJİYEV R.,Tekstil Endüstrisinde Renk Bilgisi ve Renk Ölçüm Metodlarının İncelenmesi,Ç.Ü. Tekstil Müh. Bölümü, Proje, ADANA, 2002 İNCEKALAN H.,Tekstil Terbiyesinde Kullanılan Sentetik karakterli Boyarmaddelerin Uygulamalarının İncelenmesi, Ç.Ü. Tekstil Müh. Bölümü, Proje, ADANA, 2004 PALA H., Tekstil Terbiyesinde Boyarmadde ve Boyama Uygulamalarının Araştırılması, Ç.Ü. Tekstil Müh. Bölümü, Proje, ADANA, 2004 GEYİK C., Tekstil Terbiyesinde Meydana Gelen Hatalar ve Çözüm Önerileri, Ç.Ü. Tekstil Müh. Bölümü, Proje, ADANA, 2004 KARAKUTLU A., Tekstil Terbiyesinde Genel Boyama Teknolojisinin Araştırılması, Ç.Ü. Tekstil Müh. Bölümü, Proje, ADANA, 2005 BEBEKLİ, M., Ç.Ü. Tekstil Mühendisliği Bölümü Ders Notları, ADANA ,2007
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sentetik lifleri tanıması |
ÖÇ02 | Sentetik liflerin ön terbiyesi öğrenilmesi |
ÖÇ03 | Sentetik liflerin boyanmasının öğrenilmesi |
ÖÇ04 | Karışım kumaşların ön terbiyesi ve boyanması öğrenilmesi |
ÖÇ05 | Boyamadaki terbiye hataları öğrenilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | GENEL BİLGİLER | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | SENTETİK LİFLERİN SINIFLANDIRILMASI VE GENEL BİLGİLER | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | POLİESTER LİFLERİ ÖN TERBİYESİ VE BOYANMASI | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Polyesterin Boyanma PES'in Boyanma Özellikleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | PES Liflerinin Boyanma Yöntemleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | POLİAMİD LİFLERİ | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | POLİAMİD LİFLERİNİN BOYANMASI | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | POLİÜRETAN LİFLERİ VE BOYANMASI | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | POLİVİNİL LİFLERİ VE BOYANMASI | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | POLYESTER/VİSKON KARIŞIMI KUMAŞLARIN BOYANMASI | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | PES/VİS Kumaşların Boyama Uygulaması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | BOYAMA HATALARI 1 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | BOYAMA HATALARI 2 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Boyama hataları 3 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |