Genel Bilgi
Kod | ECOZ102 |
Ad | Introduction to Economics II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, gayri safi milli hasıla oluşumundan başlayarak kamunun ekonomiyi nasıl yönlendirdiği sorusuna cevap aramaktır. Toplam talep ve arz, büyüme, büyümeyi sağlayacak iki önemli araçtan birisi olarak para, paranın ekonomide oynadığı rol, kamu ve maliye politikası enflasyon ve işsizlik konuları ile politika seçenekleri irdelenecektir.
Dersin İçeriği
Milli gelir ve tanımı; milli gelirdeki değişimler, kamu maliyesinin unsurları, para ve bankacılık, uluslararası ticaret, makroekonomik politika, ekonomik büyüme ve gelişme. Türkiye ekonomisinden örnekler verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Case, Karl E.; Fair, Ray C. and Oster, Sharon M. (2020). Principles of Economics, Thirteenth (Global) Edition, Pearson Education.
Notlar
Parkin, Michael (2016). Economics, Twelfth or Thirteenth (Global) edition, Pearson Education.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisadi yaklaşım kavramını açıklayabilir |
ÖÇ02 | Gayri safi milli hasıla, değişik tanımları, bunları oluşturan elementleri ve amaçlarını anlayabilir İktisadi büyümenin önemini kavrama. |
ÖÇ03 | Bunun için toplam arz ve talep kavramlarını değişik iktisadi görüşler altında inceleme. |
ÖÇ04 | Enflasyon ve işsizlik gibi temel makroiktisadi problemleri tanımlar, ölçme yöntemlerini kavrar. |
ÖÇ05 | İktisadi büyümenin önemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Makro ekonomiye genel bakış | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Milli gelir | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Makroiktisadın temel sorunları - 1 | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Makroiktisadın temel sorunları - 2 | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Makroiktisadın temel sorunları -3 | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gelir ve fiyat düzeyinin belirlenmesi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Toplam harcamaların gelir düzeyini belirlemesi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav haftası | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kamu bütçesi ve maliye politikası | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Para ve banka | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Para teorisi ve politikası | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Enflasyon | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uluslararası Ticaret | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Güncel makroekonomik sorunlar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tekrar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Dönem ödevi | Dönem ödevi hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |