Genel Bilgi
Kod | FEAS108 |
Ad | Sociology |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı sosyolojinin araştırma konusunu, felsefesini ve temel kavramlarını anlatmaktır. Bu bağlamda derste sosyolojinin nasıl bir bilim dalı olduğu, temel kuramları, toplumun nasıl oluştuğu ve toplumun temel kurumları anlatılmaktadır
Dersin İçeriği
Bu derste sosyolojinin araştırma metodu ve temel kuramları anlatılmaktadır. Bu bağlamda derste sosyolojinin tanımı, amacı, yöntemi ve temel kavramları öğretilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ken Browne, An Introduction to Sociology, Polity Press, 2011
Notlar
Literatürden derlenmiş ders notları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyolojinin temel konusunu, felsefesini ve temel kavramlarını anlatır |
ÖÇ02 | Sosyolojinin tarihsel gelişmesini açıklar |
ÖÇ03 | Eğitim kurumunun önemli işlevlerini listeler. |
ÖÇ04 | Toplumun nasıl oluştuğunu anlatır |
ÖÇ05 | Toplumun temel kurumlarını (aile, din, eğitim sistemi, siyasi sistem gibi) açıklar |
ÖÇ06 | Aile ve evlilik kurumunun önemini anlatır |
ÖÇ07 | Ailedeki ve okuldaki sosyalleşme sürecini açıklar. |
ÖÇ08 | Cinsiyet rollerinin ve kimliklerinin ailede nasıl geliştiğini anlatır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Toplumun Araştırılması: Anahtar Düşünceler ve Kavramlar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Toplumun Araştırılması : Toplum Nasıl İnşa Edilir | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Toplumun Araştırılması : Toplumun Temel Yapı Taşları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Toplumun Araştırlması: Sosyolojik Çalışmanın Önemi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Aile Kurumu | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ailenin Kurumunun Özellikleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Aile Kurumunda Temel Sorunlar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Aile Kurumunun Sürdürülmesi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Eğitim ve Ekonomi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Eğitim ve Fırsat Eşitliği | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Eğitim ve Sosyal Hareketlilik | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Güç ve Elitler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Güç ve Eşitsizlik | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |