Genel Bilgi
Kod | FEAS110 |
Ad | Advanced English II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FİGEN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi FİGEN YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
C1 seviyesinde iş hayatında kullanılan kelime, deyim, dil bilgisi yapılarının yanı sıra alım-satım, şirket birleşmeleri, insan kaynakları, uzlaşma, iş bağlama, pazarlama bağlamlarında kullanılan İngiliz dilini tanıtmak.
Dersin İçeriği
C1 seviyesi Financial Times makaleleri, iş ingilizcesinde sıkça kullanılan kelimeler, deyimler ve dilbilgisi yapıları.
Dersin Ön Koşulu
C1 seviyesinde Genel İngilizce Bilgisi
Kaynaklar
Market Leader Upper Intermediate by Longman
Notlar
Türkiye ve dünya ekonomisi ile ilgili günlük haberler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | C1 seviyesinde iş İngilizcesinde sıkça kullanılan kelimeleri uygun bağlamda kullanabilir. |
ÖÇ02 | C1 seviyesinde iş İngilizcesinde sıkça kullanılan deyimleri uygun bağlamda kullanabilir. |
ÖÇ03 | C1 seviyesinde iş İngilizcesinde sıkça kullanılan dilbilgisi yapıları uygun bağlamda kullanabilir. |
ÖÇ04 | C1 seviyesinde Financial Times makalelerini okuyup anlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlk izlenim | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Stajerlik | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Temiz enerji | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Müşteri ilişkileri yönetimi | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İşlerin geleceği | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Güven bana: şirket sorumluluğu | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sürdürülebilir bankacılık | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Operasyon danışmanlığı | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Ara sınav | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Strateji, hedef ve değerler | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Online işlerde gelişmeler | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Start-up için öneriler | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Mükemmellik rehberi, Robin Sharma | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Mükemmellik rehberi, Robin Sharma 2 | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Mükemmellik rehberi, Robin Sharma 3 | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Bütün Kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı 2 | Bütün Kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |