Genel Bilgi
Kod | FEAS204 |
Ad | Vocational English II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FİGEN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi FİGEN YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İngilizce gazete haberleri, makaleler, haberler ve politika konuşmaları yolu ile siyasette kullanılan İngilizce deyim ve yapıların öğretmek
Dersin İçeriği
İngilizce gazete haberleri, makaleler, haberler ve politika konuşmaları
Dersin Ön Koşulu
C1 seviyesinde genel İngilizce
Kaynaklar
Uluslararası ilişkiler ve politikalar ile ilgili İngilizce günlük gazete haberleri, makaleler. The Turkish Daily news, The Economist, The Guardian
Notlar
TEDx politika konuşmaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Günlük gazete haberleri ve ilgili makaleler |
ÖÇ02 | Günlük gazete haberleri ve ilgili makaleler 2 |
ÖÇ03 | Günlük gazete haberleri ve ilgili makaleler 3 |
ÖÇ04 | Günlük gazete haberleri ve ilgili makaleler 4 |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası ilişkiler ve politikalar ile ilgili İngilizce günlük gazete haberleri, makaleler | Internetten gazete haberleri ve TEDx konuşmalarının seçimi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Uluslararası ilişkiler ve politikalar ile ilgili İngilizce günlük gazete haberleri, makaleler 2 | Internetten gazete haberleri ve TEDx konuşmalarının seçimi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Uluslararası ilişkiler ve politikalar ile ilgili İngilizce günlük gazete haberleri, makaleler 3 | Internetten gazete haberleri ve TEDx konuşmalarının seçimi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Uluslararası ilişkiler ve politikalar ile ilgili İngilizce günlük gazete haberleri, makaleler 4 | Internetten gazete haberleri ve TEDx konuşmalarının seçimi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Uluslararası ilişkiler ve politikalar ile ilgili İngilizce günlük gazete haberleri, makaleler 5 | Internetten gazete haberleri ve TEDx konuşmalarının seçimi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Uluslararası ilişkiler ve politikalar ile ilgili İngilizce günlük gazete haberleri, makaleler 6 | Internetten gazete haberleri ve TEDx konuşmalarının seçimi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Uluslararası ilişkiler ve politikalar ile ilgili İngilizce günlük gazete haberleri, makaleler 7 | Internetten gazete haberleri ve TEDx konuşmalarının seçimi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Uluslararası ilişkiler ve politikalar ile ilgili İngilizce günlük gazete haberleri, makaleler 8 | Internetten gazete haberleri ve TEDx konuşmalarının seçimi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Ara sınav | Internetten gazete haberleri ve TEDx konuşmalarının seçimi. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Uluslararası ilişkiler ve politikalar ile ilgili İngilizce günlük gazete haberleri, makaleler 9 | Internetten gazete haberleri ve TEDx konuşmalarının seçimi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Uluslararası ilişkiler ve politikalar ile ilgili İngilizce günlük gazete haberleri, makaleler 10 | Internetten gazete haberleri ve TEDx konuşmalarının seçimi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Uluslararası ilişkiler ve politikalar ile ilgili İngilizce günlük gazete haberleri, makaleler 11 | Internetten gazete haberleri ve TEDx konuşmalarının seçimi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Uluslararası ilişkiler ve politikalar ile ilgili İngilizce günlük gazete haberleri, makaleler 12 | Internetten gazete haberleri ve TEDx konuşmalarının seçimi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Uluslararası ilişkiler ve politikalar ile ilgili İngilizce günlük gazete haberleri, makaleler 13 | Internetten gazete haberleri ve TEDx konuşmalarının seçimi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Uluslararası ilişkiler ve politikalar ile ilgili İngilizce günlük gazete haberleri, makaleler 14 | Internetten gazete haberleri ve TEDx konuşmalarının seçimi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Bütün Kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı 2 | Bütün Kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |