Genel Bilgi
Kod | TL510 |
Ad | Tekstilde Deneysel Araştırma Metodları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Enstitü Proje |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tekstil Mühendisliği alanında seçilecek bir konu ile ilgili teorik ve/veya uygulamalı çalışma yürütmek
Dersin İçeriği
Tekstil Mühendisliği ilgi alanında seçilecek bir cihaz, makina, sistem veya tesisin deneysel incelenmesi için gerekli deneysel metodların araştırılması, Seçilen deneysel metodların laboratuvar koşullarında uygulanabilirliğin irdelenmesi, Seçilen deneysel çalışma ile ilgili deney parametrelerinin seçimi, Seçilen deneysel çalışma ile ilgili ölçme metodlarının belirlenmesi, Deneysel testlerin gerçekleştirilmesi, Deneysel çalışmanın sonuçlarının değerlendirilmesi, Deneysel çalışmanın ve sonuçlarının sunumu.
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
1- Taylor, M. A., Tekstil Teknolojisi, ISBN: 975-97055-0-8, 1999, Şan Ofset, İstanbul, Türkiye. 2-Clothing Technology, ISBN: 3-8085-6223-4, Third English Edition, 2002, Verlag Europa-Lehrmittel, Almanya.
Notlar
1- Taylor, M. A., Tekstil Teknolojisi, ISBN: 975-97055-0-8, 1999, Şan Ofset, İstanbul, Türkiye. 2-Clothing Technology, ISBN: 3-8085-6223-4, Third English Edition, 2002, Verlag Europa-Lehrmittel, Almanya.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisini kazanır. |
ÖÇ02 | Tekstil Mühendisliği alanında seçilecek bir konu üzerinde uygulamalı çalışma yapabilme becerisi edinir. |
ÖÇ03 | Tekstil Mühendisliği alanında seçilecek bir konu üzerinde kapsamlı deneysel bilgiye sahip olur. |
ÖÇ04 | Seçilmiş bir cihaz, makine vb. sistem ile ilgili gerekli deneysel metodları ve deney parametrelerini belirler. |
ÖÇ05 | Uygulanan bir deneysel çalışmanın sonuçlarını değerlendirebilmek, yorumlayabilmek, sözlü ve görsel olarak sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tekstil mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliğinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendislği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda, kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tekstil Mühendisliği ilgi alanında seçilecek bir cihaz, makina, sistem veya tesisin deneysel incelenmesi için gerekli deneysel metodların araştırılması-1.bölüm | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tekstil Mühendisliği ilgi alanında seçilecek bir cihaz, makina, sistem veya tesisin deneysel incelenmesi için gerekli deneysel metodların araştırılması-2.bölüm | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Seçilen deneysel metodların laboratuvar koşullarında uygulanabilirliğinin irdelenmesi-1.bölüm | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Seçilen deneysel metodların laboratuvar koşullarında uygulanabilirliğinin irdelenmesi-2.bölüm | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Seçilen deneysel çalışma ile ilgili deney parametrelerinin seçimi-1.bölüm | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Seçilen deneysel çalışma ile ilgili deney parametrelerinin seçimi-2.bölüm | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Seçilen deneysel çalışma ile ilgili ölçme metodlarının belirlenmesi | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Deneysel testlerin gerçekleştirilmesi-1.grup deneyler | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Deneysel testlerin gerçekleştirilmesi-2.grup deneyler | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Deneysel testlerin gerçekleştirilmesi-3.grup deneyler | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Deneysel çalışmanın sonuçlarının incelenmesi | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Deneysel çalışmanın sonuçlarının değerlendirilmesi | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Deneysel çalışmanın ve sonuçlarının sunumu-1.grup öğrenciler | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Deneysel çalışmanın ve sonuçlarının sunumu-2.grup öğrenciler | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,36 | ||
AKTS | 6 AKTS |