Genel Bilgi
Kod | TL544 |
Ad | Hav Yapılı Kumaş Üretim Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Türk tekstil sanayinde önemli bir yere sahip olan hav yapılı kumaşların ileri üretim tekniklerini ve temel özelliklerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Türkiye de havlı yapıların imalatı ve dış ticareti, Ev tekstili sektöründe hav yapılı kumaşların yeri ve önemi. Sektör analizi. Hav yapılı kumaş üretiminde yaygın kullanılan elyaf ve iplik özelliklerinin incelenmesi. Havlu kumaş üretim teknikleri (dokuma ve örme) ve kalite kontrolü, üretim hesapları, kadife havlu üretimi. Halı üretim teknikleri, Wilton ve Axminster halıları, halılara uygulanan kalite kontrol testleri. Kadife kumaş üretim teknikleri. Battaniye üretim teknikleri. Havlı kumaş üretim yöntemlerinde ve makinalarında gerçekleşen teknolojik gelişmeler, son yıllarda geliştirilen fonksiyonel/akıllı havlı yapıların irdelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders koordinatörü tarafından hazırlanan ders notları
Notlar
İnternet kaynakları Uyanık S., Makine Halısı Üretimi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hav yapılı kumaşların özelliklerini ve ileri üretim tekniklerini öğrenir |
ÖÇ02 | Havlı kumaş üretim yöntemlerinde gerçekleşen teknolojik gelişmeleri öğrenir |
ÖÇ03 | Halı, kadife ve havlu kalite kontrol testlerini öğrenir ve uygular. |
ÖÇ04 | Havlı kumaş üretim makinalarında gerçekleşen teknolojik gelişmeleri öğrenir |
ÖÇ05 | Havlı yapıların dokuma konstrüksiyon çizimlerini yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tekstil mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliğinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendislği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda, kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkiye de havlı yapıların imalatı ve dış ticareti, Ev tekstili sektöründe hav yapılı kumaşların yeri ve önemi. Sektör analizi. | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Havlu kumaş üretim teknikleri (dokuma ve örme) ve kalite kontrolü, üretim hesapları, | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kadife havlu üretimi | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Bornoz üretimi | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Halı üretim teknikleri, Wilton ve Axminster halıları | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Halılara uygulanan kalite kontrol testleri. | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Halılara uygulanan kalite kontrol testleri-2 | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kadife kumaş üretim teknikleri | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Battaniye üretim teknikleri | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Havlı kumaş üretim yöntemlerinde ve makinalarında gerçekleşen teknolojik gelişmeler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Havlı kumaş üretim yöntemlerinde ve makinalarında gerçekleşen teknolojik gelişmeler-2 | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Son yıllarda geliştirilen fonksiyonel/akıllı havlı yapıların irdelenmesi | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Son yıllarda geliştirilen fonksiyonel/akıllı havlı yapıların irdelenmesi-2 | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel konu tekrarı | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |