Genel Bilgi
Kod | TL0024 |
Ad | Tekstilde İleri Malzeme Bilgisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMEL CEYHUN SABIR |
Dersin Amacı / Hedefi
İleri teknoloji sistemlerinde kullanılan malzemelerden olan metallerin,seramiklerin, polimerlerin, akıllı malzemelerin ve kompozitlerin özelliklerinin tanıtılması, kullanım alanlarını ve üretim yöntemleri hakkında öğrencilerin genel bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Geleneksel ve ileri mühendislik malzemelerinin tanıtılması, şekil hafızalı alaşımlar, akıllı malzeme grupları, İleri teknolojik malzemelerin özellikleri ve uygulama alanları, ileri kompozit malzemeler,nanoteknoloji ve nanomalzemeler
Dersin Ön Koşulu
Malzeme Bilgisi Lisans dersi alınmış olmalı.
Kaynaklar
Öğretim üyesinin ders notları
Notlar
[1] Geçkinli, A. Emel: İleri Teknoloji malzemeleri ITU matbaası (1992) [2] Sahin Y., Kompozit Malzemeler, Gazi Kitabevi, Ankara (2000) [3]Jones, R.W :Fundamental principles of sol-gel technology. The institute of metals (1989) [4]Warren, K.(1993) Ceramic matrix composites, Blackie, Landon [1]Hull, H., An introduction to ceramic materials(1981) Cambridge University Press London [2] Richerson, D.W. Modern ceramic Engineering. Marcel Dekker (1992)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İleri teknoloji malzemelerin özelliklerini ayırt eder. İleri teknoloji malzemelerin fonksiyonlarını ve uygulama alanlarını karşılaştırır. |
ÖÇ02 | İleri polimerler, Kurşun Malzemeler, Kalay Malzemeler gibi endüstriyel alanda kullanılan malzeme gruplarını sınıflandırır. Bunların uygulama alanları öğrenir ve karşılaştırır. |
ÖÇ03 | Kompozit malzemeleri, özelliklerini ve üretim yöntemlerini çözümler, sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Biomimik malzemeler, Nanoteknoloji ve Nanomalzemeleri öğrenir, uygulama alanlarını ve özelliklerini anlar ve diğer malzemeler ile karşılaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tekstil mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliğinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendislği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda, kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, İleri Teknolojik Malzemelerin Önemi ve Tanıtılması, İleri Metal Malzemelerin Tanımlanması | Ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çelik, Krom, Nikel Malzemeler, Bakır, Titanyum vb. gibi malzemeler | Ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Şekil Hafızalı Alaşımlar, Alüminyum, Magnezyum Malzemeler | Ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Süperalaşımlar, Kurşun, Kalay Malzemeler | Ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Seramik ve İleri Seramik Malzemeler | Ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Polimerik ve İleri Polimer Malzemeler | Ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ara sınav | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
8 | Kompozitler ve İleri Kompozit Malzemeler | Ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Tekstil kompozitleri | Ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Nanoteknoloji, Nanomalzemeler, endüstriyel kullanım alanları | Ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Biomimik Malzemeler | Ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Doğa dostu (yeşil, çevreci) malzemeler | Ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yüksek performansı lif malzemeleri | Ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Balistik malzemeleri | Ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Öğrenci ödev sunumları | Ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yerıyılsonu sınavı | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıldonu sınavı | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |