Genel Bilgi
Kod | TL0020 |
Ad | İleri İplik Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. PINAR DURU BAYKAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İplik üretim yöntemlerinin sınıflandırılması, Konvansiyonel Ring iplik üretim yöntemindeki son gelişmelerin anlatılması, yeni iplik üretim teknolojilerin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
İplik üretim yöntemlerinin sınıflandırılması, genel bilgiler. Konvansiyonel Ring iplik üretim yönteminde son gelişmeler ve yeni teknolojiler. Open-end Rotor iplik üretim teknolojisi, iplik oluşum prensibi, iplik özellikleri. Open-end Friksiyon iplik üretim teknolojisi, iplik oluşum prensibi, Dref 2, Dref 3, Dref 2000 ve Dref 3000 eğirme sistemleri, iplik özellikleri. Hava Jetli iplik üretim teknolojisi, iplik oluşum prensibi, iplik özellikleri. Sargılı (wrap) iplik üretim teknolojisi, iplik oluşum prensibi, iplik özellikleri. Self-Twist eğirme teknolojiisi, iplik özellikleri.
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
1-UYGUN NERGİS, B., İplik Teknolojisine Giriş, İTÜ İnşaat Fakültesi Matbaası, 2008, İstanbul. 2-DEMİR, A., GÜNAY, M., 1999. Tekstil Teknolojisi. Şan Ofset, İstanbul, 368 s. 3-EBERLE, H., HERMELING, H., HORNBERGER, M., MENZER, D., RING, W., Clothing Technology from fiber to fashion. Verlag Europa-Lehrmittel, Nourney, Vollmer Gmbh & Co., 1996. 4-Ders Notları ve ilgili makaleler
Notlar
Ders notları ve referans kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konvansiyonel Ring iplik üretim yöntemindeki son gelişmeleri öğrenir |
ÖÇ02 | Yeni iplik üretim teknolojilerini öğrenir |
ÖÇ03 | Yeni iplik üretim yöntemindeki son gelişmeleri öğrenir |
ÖÇ04 | Farklı üretim sistemlerinde üretilen ipliklerin temel özelliklerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tekstil mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliğinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendislği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda, kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tekstil Lifleri ve İpliklerin Sınıflandırılması, Genel Bilgiler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | İplik üretim yöntemlerinin sınıflandırılması, genel bilgiler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Konvansiyonel Ring iplik üretim yönteminde son gelişmeler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ring iplikçiliğinde yeni teknolojiler. | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Open-end Rotor iplik üretim teknolojisi, iplik oluşum prensibi | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Rotor iplik özellikleri | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Open-end Friksiyon iplik üretim teknolojisi, iplik oluşum prensibi | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dref 2, Dref 3, Dref 2000 ve Dref 3000 eğirme sistemleri, iplik özellikleri | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Hava Jetli iplik üretim teknolojisi, iplik oluşum prensibi, iplik özellikleri. | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sargılı (wrap) iplik üretim teknolojisi | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sargılı (wrap) iplik özellikleri | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
13 | Self-Twist eğirme teknolojiisi, iplik özellikleri. | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Genel tekrar | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ödev sunumu | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |