Genel Bilgi
Kod | TL007 |
Ad | Dokunmamış Yüzey Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN BABAARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OSMAN BABAARSLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dokunmamış Yüzey Teknolojisi (Nonwoven Teknolojisi) dersi kapsamında teorik ve uygulamalı bilgileri ileri düzeyde Yüksek Lisans ve/veye Doktora düzeyindeki öğrencilere aktarmaktır.
Dersin İçeriği
I-GİRİŞ ve TANIMLAMALAR, II-DOKUSUZ YÜZEYLER ÜRETİMİNDE HAMMADDE, III-DOKUSUZ YÜZEYLER ÜRETİMİ; Doku Oluşum Yöntemleri ve Teknik Özellikler, Doku Bağlama/Sabitleme Yöntemleri ve Teknik Özellikleri, Dokusuz Yüzeyler Üretiminde Son İşlemler, IV-KULLANIM ALANLARI VE ÖZELLİKLER, V-DOKUSUZ YÜZEYLERDE KALİTE KONTROL, VI-TEKNOLOJİK GELİŞMELER
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Yoktur
Kaynaklar
1. O. Babaarslan, Dokunmamış Yüzey Teknolojisi Ders Notları, ÇÜ. Müh.Fak., Tekstil Müh. Bölümü, 2022.
Notlar
1. K. Duran, Dokusuz Yüzeyler, Teknik Fuarcılık Ltd.Şti, 2004, Florya-İstanbul. 2. S. Russell, Handbook of Nonwovens (The Textile Institute Book Series) Hardcover – January, 2007, UK
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dokusuz Yüzeyler (Nonwoven) dersinin gerektirdiği bilgi birikimini ileri düzeyde kavrar. |
ÖÇ02 | Dokusuz yüzeyler üretiminde birinci aşama olan doku oluşum aşamasında kullanılan farklı yöntemleri ve teknik özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Dokusuz yüzeyler üretiminde kullanılan doku bağlama yöntemlerini ve teknik özelliklerini ileri düzeyde analiz eder ve kavrar. |
ÖÇ04 | Dokusuz yüzeylere uygulanan son işlemleri ve fonksiyonellik kazandırma yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Dokusuz yüzeylerin kullanım alanları ile kalite kontrol ve standartlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tekstil mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliğinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendislği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda, kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | I-GİRİŞ VE TANIMLAR | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | II-DOKUSUZ YÜZEYLER ÜRETİMİNDE HAMMADDE | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | III-DOKUSUZ YÜZEYLERİN ÜRETİM AŞAMALARI | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | III.1 Doku Oluşum Yöntemleri; Kuru İşlem (Taraklama) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | III.1 Doku Oluşum Yöntemleri; Kuru İşlem (Havalı Serme) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | III.1 Doku Oluşum Yöntemleri; Kuru İşlem (Yaş Serme) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | III.1 Doku Oluşum Yöntemleri; Kuru İşlem (Filament Serme ve Diğer Yöntemler) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | III.2 Doku Bağlama/Sabitleştirme Yöntemleri (Kimyasal Bağlama Teknikleri) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | III.2 Doku Bağlama/Sabitleştirme Yöntemleri (Isıl Bağlama Teknikleri) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | III.2 Doku Bağlama/Sabitleştirme Yöntemleri (Mekanik Bağlama Teknikleri/Uygulamaları) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | III.3 Son İşlemler/Bitim İşlemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | IV-DOKUSUZ YÜZEYLERİN KULLANIM ALANLARI VE TEKNİK ÖZELLİKLERİ | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | VI-KALİTE KONTROL VE ULUSLARARASI STANDARTLAR | Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | VII-TEKNOLOJİK GELİŞMELER | Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |