DTL801 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DTL801
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA


Dersin Amacı / Hedefi

Uzman olmanın gerektirdiği bilgi birikimini sağlamak, araştırma teknikleri ve sonuçlarının bilimsel tekniklere uygun olarak sunma becerilerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Çalışma konusuna yönelik kitap, makale vb.

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bireysel çalışma niteliklerini kavrayabilecektir.
ÖÇ02 Öğrenci seçtiği örnek olayı derinlemesine tanımlayabilecektir.
ÖÇ03 Çalışmasını rapor edebilecektir.
ÖÇ04 Veri değerlendirme ve yorumlama becerisi edinebilecektir.
ÖÇ05 Deney düzeneğini tasarlar, kurar, çalıştırır ve deneysel verileri toplar, sonuçları yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tekstil mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil mühendisliğinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil mühendislği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tekstil mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda, kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil mühendisliği ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-I Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-II Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-III Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-IV Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-V Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-VI Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-VII Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-VIII Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
9 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-IX Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-X Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-XI Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-XII Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-XIII Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-XIV Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-XV Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-XVI Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
17 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-XVII Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 11:21