POLS309 Ethnicity and Nationalism

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod POLS309
Ad Ethnicity and Nationalism
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MARELLA BODUR ÜN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı etnisite ve milliyetçilik teorilerini işlemektir. Etnik ve dini kimliklerin oluşması ve politizasyonu ile ilgili sorunlar ve tartışmalara da odaklanacaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı etnisite ve milliyetçilik teorilerini işlemektir. Etnik ve dini kimliklerin oluşması ve politizasyonu ile ilgili sorunlar ve tartışmalara da odaklanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Benedict Anderson, Hayali Cemaatler, Metis Yay.

Notlar

Craig Calhoun, Milliyetçilik, Bilgi Üniversitesi Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Etnisite ve milliyetçilik ile ilgili konuları tartışabilir.
ÖÇ02 Miliyetçilik çalışmaları bünyesindeki farklı kuramları tanımlayabilir
ÖÇ03 Mevcut milliyetçilik yazınındaki kuramları ve tartışmaları eleştirel bir perspektiften inceler
ÖÇ04 Etnik ve siyasi kimliklerin inşası ve politizasyonu ile ilgili konuları tanımlar ve tartışmaya açar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Craig Calhoun, Milliyetçilik, Bilgi Üniversitesi Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Önemli kavramlar: Etnik grup, ırk, millet Craig Calhoun, Milliyetçilik, Bilgi Üniversitesi Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Milliyetçilik kuramları-I Benedict Anderson. Hayali Cemaatler. İstanbul: Metis Yayınları. Eric J. Hobsbawm. 2006. Milletler ve Milliyetçilik Program Mit Gerçeklik. Ayrıntı Yayınları. Ernest Gellner. 2009. Milliyetçiliğe Bakmak. İletişim Yayınları, 3. Baskı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Milliyetçilik kuramları-II Umut Özkırımlı, Milliyetçilik Üzerine Güncel Tartışmalar, Bilgi Üniversitesi Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Milletçilik ve Toplumsal Cinsiyet Sylvia Walby, Kadın ve Ulus, Ayşe Gül Altınay (der.), Vatan, Millet, Kadınlar, İstanbıl: İletişim, shf. 29-57. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Milliyetçi Hareketler ve Devlet Ernest Gellner. 2009. Milliyetçiliğe Bakmak. İletişim Yayınları, 3. Baskı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Küreselleşen Dünyada Milliyetçilik Umut Özkırımlı, 21. Yüzyılda Milliyetçilik, Bilgi Üniversitesi Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Öğrenci sunumları-1 Öğrenci sunumları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Öğrenci sunumları -2 Öğrenci sunumları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 Öğrenci sunumları-3 Öğrenci sunumları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 Öğrenci sunumları-4 Öğrenci sunumları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Öğrenci sunumları-5 Öğrenci sunumları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Öğrenci sunumları-6 Öğrenci sunumları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Öğrenci sunumları-7 Öğrenci sunumları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 134
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,36
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 11:21