Genel Bilgi
Kod | POLS315 |
Ad | International Politics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sevinç ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste uluslararası politikanın temel dinamikleri ve önemli olayları incelenecektir Boylelikle ogrencilerin guncel sorunlari anlayabilmesini saglayacak altyapiya sahip olmasi saglanacaktir
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı, uluslararası siyasetin temel olaylarini tarihsel bağlamı içerisinde analitik bir bakis acisiyla incelemektir ve bu amacla ikinci dunya savasinin cikisindan soguk savasin sonuna dogru yasanan gelismeler anlatilacaktir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. John Andrews, The World in Conflict: Understanding the world's trouble spots 2. Keith Robbins, The World Since 1945 A Concise History
Notlar
3. John Merriman, A History of Modern Europe 4. Peter Calvocoressi, World Politics Since 1945
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uluslarararası İlişkiler gündemindeki konulara ve kavramlara yönelik anlayış ve aşinalıkları geliştirir. |
ÖÇ02 | Uluslararası İlişkiler olaylarında nedensel mekanizmaları kavramak için bu konuları kritik ve analitik açıdan inceler. |
ÖÇ03 | Uluslararası politika tartışmalarında kritik ve mantıklı argümanlar yapma becerisini geliştirir. |
ÖÇ04 | Öğretim görevlisi ve diğer öğrencilerle uluslararası politika konularında tartışma becerisini geliştirir. |
ÖÇ05 | Uluslararası politika konularında akademik ve medya materyalleri de dahil olmak üzere ilgili kaynakları araştırabilme, kullanma ve değerlendirme becerisini geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İkinci Dünya Savaşı'na giden yol ve dönemin uluslararası konjenkturu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Soğuk Savaşın Kökenleri ve Gelişimi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Büyük İttifak'taki Gerilim ve Büyüyen Çatışma | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İmparatorluk, Soğuk Savaş ve Dekolonizasyon | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Soğuk Savaş Yoğunlaştırken Cevreleme politikasi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Soğuk Savaş: Krizler ve Değişim | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sovyet-Amerikan İlişkileri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Barışçıl Soğuk Savaş ve Çok kutuplulugun Yükselişi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | 1960'larda Doğu ve Batı Blokları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Vietnam Savaşı ve diğer bölgesel çatışmalar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Detente Dönemi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Stagflasyon ve ekonomik kriz | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Detente doneminin sonu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Catismaya Dönüş, 1979-80 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |