ST065 Hidrobiyoloji

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST065
Ad Hidrobiyoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. LEYLA USLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. LEYLA USLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sucul ekosistemlerin fizikokimyasal ve biyolojik özelliklerini, birbirleri ile ilişkisini, sucul ekosistem bileşenlerinin önemini, su yönetiminde ekosistem bileşenlerini hakkında bilgi sahipi olur.

Dersin İçeriği

Hidrobiyoloji ile ilgili kavramlar, suyun fizikokimyasal özellikleri, sucul ekosistemlerin çeşitleri, yaşam alanları, biyolojik bileşenleri, sucul ekosistemlerde üretim ve besin zinciri, su yönetiminde hidrobiyolojinin önemi ile ilgili bilgilerden oluşmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hidrobiyoloji, Prof. Dr.Ercan Sarıhan. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi ders Kitabı, 1999.

Notlar

Limnoloji, Göl ve Akarsu Ekosistemleri. Çeviri editörü M. B. Ergönül. Nobel Yayınevi (2017) Su Kalitesi. Ö. Egemen, Ege Üniversitesi Yayınları no:14 (2005) Ekoloji ve Çevre Biyolojisi, Ahmet Kocataş. Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Ders Kitabı, 2006.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hidrobiyolji ile ilgili kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Suyun ve su döngüsünün önemini açıklar.
ÖÇ03 Sucul ekosistemleri sınıflandırır.
ÖÇ04 Su yönetiminde ekosistemin bileşenlerinin önemini açıklar.
ÖÇ05 Sucul ekosistemin bileşenleri ve yaşam alanlarını benzerlik ve farklılıkları yönünden karşılaştırır.
ÖÇ06 Su ekosisteminde besin zinziri ve üretimi açıklar.
ÖÇ07 Su yönetimi ile hidrobiyoloji arasındaki ilişkiyi açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve kavramları açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Hidrobiyolojinin çalışma alanları, önemi, Hidrobiyoloji ile ilgili kavramlar ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Hidrolojik döngü, Suyun fiziksel özellikleri (yoğunluk, sıcaklık, ışık, Bulanıklık, viskozite vb.) kavramlar hakkında araştırma yaparak gelir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Suyun kimyasal özellikleri (gazlar, pH, azot, fosfor, vb) Konu hakkında araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sucul ekosistemler (Denizel ekosistemler) Konu hakkında okuma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Sucul ekosistemler (lentik ve lotik ekosistemler) Konu hakkında araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Denizel ekosistemde yaşam alanları (pelajik, bentik) Araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Lentik ve lotik ekosistemlerde yaşam alanları (Pelajik, bentik, akarsu sistemleri) Araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlanır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Algler (fitoplankton, fitobentoz) Alglerle ilgili araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Zooplankton Zooplankton hakkında araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Bentik omurgasızlar Araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Omurgalılar Araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 Sularda üretim ve besin zinciri okuma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Sucul ekosistemlerde kirlilik, Su yönetimi, izleme ve mevzuatlar araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Genel değerlendirme konuların tümüne çalışarak gelir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava çalışır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava çalışır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.12.2024 11:51