Genel Bilgi
Kod | ECOS314 |
Ad | Macroeconomics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Makroiktisadin temel kavramlarının anlaşılması, potansiyel büyüme ve cari büyüme arasındaki farklar ve nedenler, ekonomiyi tam istihdama yöneltecek politikalar, para maliye ve dış ticaret politikalarının önemi,işsizlik ve enflasyon ilişkilerinin anlaşılması ve bunların uluslararası ilişkiler açısından önemi.
Dersin İçeriği
Temel makroiktisadi kavramlar, iktisadi düşünce sistemleri, gsyih, hesaplama yöntemleri, iktisadi büyüme, işsizlik, enflasyon, toplam arz ve toplam talep,toplam tüketim, yatırım, makroiktisadi denge kavramı, maliye ve para politikası, Philips eğrisi yaklaşımı.
Dersin Ön Koşulu
Preston, A. J., & Pagan, A. R. (2008). The theory of economic policy. Cambridge Books.
Kaynaklar
Mishkin, F. S. (2011). Macroeconomics: Policy and Practice (Pearson Series in Economics). Prentice Hall.
Notlar
Preston, A. J., & Pagan, A. R. (2008). The theory of economic policy. Cambridge Books.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Makroiktisadın önemi, büyüme- işsiizlik- enflasyo ilişkisinin anlaşılması. |
ÖÇ02 | Makroiktisadın temelindeki düşünce sistemlerinin anlaşılması. |
ÖÇ03 | Makroiktisadi dengenin önemi, tam istihdam/potansiyel üretim kavramlarının önemi. |
ÖÇ04 | Tam istihdamı sağlamaya ve ekonomide dengeye yönelik iktisat politikaları, maliye, para ve diş ticaret politikalarının rolünün anlaşılması. |
ÖÇ05 | İşsizlik- enflasyon ilişkisinin anlaşılması (Phillips Eğrisi Analizi) |
ÖÇ06 | İktisat politikalarının anlaşılması. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Makroiktisadın genel çerçevesi. | İktisata Giriş II dersinin gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Gsyih, hesaplanması. | Öğrencinin hazırlık yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gsyih, hesaplaması (devam) | Öğrencinin hazırlık yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İktisadi büyüme, işsizlik ve enflasyon ilişkisi. | Öğrencinin hazırlık yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Denge gelir anlayışı, toplam talep, toplam arz. | Öğrencinin hazırlık yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Denge gelir anlayışı, toplam talep, toplam arz (devam) | Öğrencinin hazırlık yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Denge gelir anlayışı, toplam talep, toplam arz (devam) 3 | Öğrencinin hazırlık yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Soru- cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Maliye politikası. | Öğrencinin hazırlık yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Para, bankacılık sistemi ve para politikası. | Öğrencinin hazırlık yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Para, bankacılık sistemi ve para politikası (devam) | Öğrencinin hazırlık yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Dış ticaret politikaları. | Öğrencinin hazırlık yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Üç politikanın (maliye, para ve dış ticaret) ortak analizi. | Öğrencinin hazırlık yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Philips Eğrisi Analizi. | Öğrencinin hazırlık yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Makroiktisatta genel sorunlar. | Öğrencinin hazırlık yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru- cevap. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru- cevap. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,28 | ||
AKTS | 5 AKTS |