Genel Bilgi
Kod | POLZ401 |
Ad | Turkish Foreign Policy I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HARUN ARIKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı çağdaş ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze kadar Türk Dış Politikasının temel ilkelerini ve Türk Dış Politikasındaki değişimleri analiz etmektir. Bu bağlamda, dersin ana amaçlarından birisi öğrencilere Türk Dış Politikası ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgi birikimini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilere, Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze Türk dış politikasının temel prensiplerini ve dinamiklerini tanıtır. Ayrıca, Kıbrıs, AB ve Türkiye-Yunanistan arasındaki ikili sorunlar gibi Türkiyenin temel dış politika konularının bir analizini sunar.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Turkish Foreign Policy ( Pınar Gözen Ercan)
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türk Dış Politikasının tarihsel ve kurumsal gelişimini eleştirel bir bakış açısıyla açıklar. |
ÖÇ02 | Türk Dış Politikasındaki değişimleri uluslararası ve bölgesel konjonktürel gelişmeler ışığında analiz etme becerisi geliştirir. |
ÖÇ03 | Türkiyenin uluslararası ve bölgesel sistem içerisindeki aktörlerle ilişkilerini açıklayabilme becerisi kazandır. |
ÖÇ04 | Dış politika yapım süreci ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgi birikimi kazandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk Dış Politikasının Kuramsal Çerçevesi ve Uygulanması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türk Dış Politikası: 1923-1945 | Kaynak Okuma, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Türk Dış Politikası: 1945-1990 | Kaynak Okuma, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Türk Dış Politikası: 1990-2010 | Kaynak Okuma, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Soğuk Savaş Dönemi Türkiye- ABD İlişkileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Soğuk Savaş Dönemi Türkiye- AB İlişkileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Soğuk Savaş Dönemi Türkiye- NATO İlişkileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynak Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Soğuk Savaş Dönemi Türkiye- Rusya İlişkileri | Kaynak Okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | Soğuk Savaş Dönemi Türkiye- Yunanistan İlişkileri | Kaynak Okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | Soğuk Savaş Dönemi Türkiye- Kafkasya ve Orta Asya İlişkileri | Kaynak Okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | Soğuk Savaş Dönemi Türkiye- Ortadoğu | Kaynak Okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Soğuk Savaş Dönemi Türkiye- Balkanlar | Kaynak Okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Soğuk Savaş sonrası Türk dış politikası | Kaynak Okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | Kaynak Okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak Okuma, sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak Okuma, sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |