Genel Bilgi
Kod | POLS421 |
Ad | Selected Topics in International Relations I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı günümüzde uluslararası ilişkiler düzleminde gözlemlenen ya da bu düzleme dolaylı etkisi bulunan sorunları ve/veya konuları çözümlemektir.
Dersin İçeriği
Bu derste uluslararası ilişkilerin öne çıkan konuları tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. John Andrews, The World in Conflict: Understanding the world's troublespots
Notlar
2. Keith Robbins, The World Since 1945 A Concise History
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş dünyada siyaset ve topluma dair konular üzerinde kendi bakış açılarını geliştirirler |
ÖÇ02 | Uluslararası, bölgesel ve yerel konular ve sorunları kavrar, tanımlar ve analiz eder. |
ÖÇ03 | Uluslararası ilişkiler hakkında edindiği objektif bilgiler sayesinde güncel gelişmeleri yorumlayabilir. |
ÖÇ04 | Düşünce ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
ÖÇ05 | Çalışma yaşamındaki paydaşlarıyla etkili iletişim kurar. |
ÖÇ06 | Dünyadaki siyasal süreçleri daha nitelikli bir biçimde takip etme becerisi kazanır. |
ÖÇ07 | Dünyadaki sosyal süreçleri daha nitelikli bir biçimde takip etme becerisi kazanır. |
ÖÇ08 | Dünyadaki ekonomik süreçleri daha nitelikli bir biçimde takip etme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş Dersi | Kaynak değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Soğuk Savaşın Bitişi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Siyasi Tarih Disiplininin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Terörizm, Sanal Terör ve İnsan Hakları | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İnsan Hakları ve Göç | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Avrupa Birliği ve Güvenlik | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İltica ve Vatansızlık | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Enerji Güvenliği | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Su Sorunu | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Küreselleşme | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Cinsiyet Sorunları | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kültürel Sorunlar | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çevre Sorunları | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hegemon Anlayış | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |