Genel Bilgi
Kod | POLS410 |
Ad | Global Social Movements |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MARELLA BODUR ÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste küreselleşmeyi oluşturan süreçleri açıklamamızı ve anlamlandırmamızı sağlayan ve günümüz uluslararası sistemindeki önemli aktörlerden küresel toplumsal hareketler incelenecektir.
Dersin İçeriği
Derste, 1) değişik entelektüel gelenekler ve toplumsal hareket (TH) teorileri çerçevesinde toplumsal hareketlerin doğası ve içeriği, 2) küresel THlerin, uluslararası sivil toplum örgütleri ile yoğunlaşan ilişkileri ve bunların günümüzde yaşanan ekonomik, siyasi, kültürel ve toplumsal değişim ve dönüşümlere etkileri 3) küreselleşme karşıtı THler incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
D. Della Porta and Sidney Tarrow (2004). Transnational Protest and Global Activism. Rowman and Littlefield.
Notlar
Alberto Melucci. Challenging Codes. Cambridge.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Küresel toplumsal hareketleri anlamada ve analiz etmek için geliştirilmiş kuramları tespit eder ve inceler. |
ÖÇ02 | Küresel toplumsal hareketlerin küresel süreçlere olan etkilerini tespit ve analiz eder. |
ÖÇ03 | Değişik entelektüel gelenekler ve toplumsal hareket (TH) teorileri çerçevesinde küresel toplumsal hareketleri analiz eder. |
ÖÇ04 | Küresel toplumsal hareketleri analiz için geliştirilen kavramları tespit eder. |
ÖÇ05 | Küresel toplumsal hareketlerin çeşitliliğini tespit eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Manuel Castells. İsyan ve Umut Ağları İnternet Çağında Toplumsal Hareketler. Koç Üniversitesi Yayınları, 2013. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Toplumsal hareketler | Doğan Çetinkaya, Tarih ve Kuram Arasında Toplumsal Hareketler, Çetinkaya (der.), Toplumsal Hareketler, shf. 15-61. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Toplumsal Hareket Kuramları I | D. McCarthy and M.N. Zald. 1977. Resource Mobilization and Social Movements: A Partial Theory, American Journal of Sociology 82, 6 (1977): 1212-1241. Sidney Tarrow, Introduction and Chapter 1 in Power in Movement. Cambridge UP, 1994, pp.1-27. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Toplumsal Hareket Kuramları II | Alberto Melucci, Çağdaş Hareketlerin Sembolik Meydan Okuması, Kenan Çayır (haz.), Yeni Sosyal Hareketler, shf.81-107. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Toplumsal Hareketler ve Eski ve Yeni Medya | Zeynep Tüfekçi, Social Movements and Governments in the Digital Age: Evaluating a Complex Landscape, Journal of International Affairs, Fall/Winter 2014, vol.68, no.1, pp.1-17. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Küresel Toplumsal Hareketler I | Manuel Castells. İsyan ve Umut Ağları İnternet Çağında Toplumsal Hareketler. Koç Üniversitesi Yayınları, 2013. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Küresel Toplumsal Hareketler II - Neoliberal Küreselleşmeye Direniş | Manuel Castells. İsyan ve Umut Ağları İnternet Çağında Toplumsal Hareketler. Koç Üniversitesi Yayınları, 2013. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | D. Della Porta and Sidney Tarrow (2004). Transnational Protest and Global Activism. Rowman and Littlefield, chps. 1, 10. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Küreselleştirme Sürecinde Toplumsal Hareketler | Jackie Smith, Promoting Multilateralism. Social Movements and the UN System in Social Movements for Global Democracy, Johns Hopkins Press, 2008, pp. 89-107. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Öğrenci Sunumları-1 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Öğrenci Sunumları-2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Öğrenci Sunumları-3 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Öğrenci Sunumları-4 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Öğrenci Sunumları-5 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Öğrenci Sunumları-6 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,60 | ||
AKTS | 6 AKTS |