Genel Bilgi
Kod | POLS422 |
Ad | Selected Topics in Comparative Politics II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özhan DEMİRKOL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Özhan DEMİRKOL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilere karşılaştırmalı siyaset alanında temel teorik ve metodolojik yaklaşımları tanıtmayı ve farklı siyasi sistemler, kurumlar ve süreçler arasında karşılaştırmalı analiz yapma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında siyasal sistemler, kurumlar, seçim sistemleri, siyasi partiler, sivil toplum, demokratikleşme, populizm ve karşılaştırmalı s,yaset yaklaşımında yöntemler konularına değinilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Geddes, Barbara. Paradigms and sand castles: Theory building and research design in comparative politics. University of Michigan Press, 2003.
Notlar
Stepan, Alfred. Arguing comparative politics. Oxford University Press, 2001.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karşılaştırmalı siyasette güncel konular |
ÖÇ02 | Seçim sistemlerini öğrenir |
ÖÇ03 | Siyasal güven kavramını öğrenir. |
ÖÇ04 | Siyasal Kurumları öğrenir |
ÖÇ05 | Yarı-Başkanlık sistemleri |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Siyasete ve Karşılaştırmalı Metoda Giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Demokratikleşme teorilerini anlatır | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
3 | Siyasi Partiler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
4 | Seçim Sistemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
5 | Siyasi Kültür | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kurumsalcılık ve kurumlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Başkanlık Sistemi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Meclisler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
10 | Siyasal Katılım | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Medya ve siyaset | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
12 | Demokratik geri dönüş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Avrupa Birliği kurumları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sosyal hareketler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Anlatım |
15 | Göç siyaseti | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
16 | Dönem Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Dönem SonuSınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,64 | ||
AKTS | 6 AKTS |