Genel Bilgi
Kod | ECOS410 |
Ad | Turkish Economy |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders Türkiye'de sermaye birikimi ve sermayenin nasıl kullanıldığı sorusu etrafında tarihsel bir değerlendirme yapma çabası üzerine oturmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı,Türkiye ekonomisinin,tarihsel ve yapısal ögeleriyle bir bütünlük içinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Türkiye'nin iktisat tarihi, ekonomi politikalarındaki dönüşümle belirlenen dönemler bazında; toplumsal gelişme, ulusal gelir,bölüşüm, genel denge,dünya ekonomisi ile ilişkiler, sosyoekonomik makro göstergelerle incelenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Korkut Boratav, Türkiye İktisat Tarihi
Notlar
Yakup Kepenek ve Nurhan Yentürk, Türkiye Ekonomisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'de iktisat politikası oluşum süreçlerini ve bu süreçleri etkileyen içsel ve dışsal faktörleri kavrayabilme |
ÖÇ02 | Türkiye iktisadına yön veren gelişmeleri kurumsal düzenlemeler, sayısal veriler ve nedensellik ilişkileri çerçevesinde analiz edebilme. |
ÖÇ03 | İktisat politikalarının toplumsal gelişme, ulusal gelir, bölüşüm, genel denge, dünya ekonomisi ile ilişkiler ve sosyo-ekonomik makro göstergelere yansımalarını kavrayabilme. |
ÖÇ04 | Türkiye ekonomisini dönemsel olarak analiz edebilme. |
ÖÇ05 | Türkiye ekonomisinin dönemler arasındaki farklılıklarını ayırt edebilme. |
ÖÇ06 | Türkiye Ekonomisi'ni dönemin ulusal ve uluslararası gelişmeleri ekseninde değerlendirebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devletinden Türkiye Cumhuriyetine Kalan Ekonomik Yapı | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluş Yılları | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 1930'lu Yıllar ve Yaşanan Toplumsal Dönüşüm | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Devletçilik dönemi, sermaye birikimi kaynakları | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 1950'li Yıllar ve Yaşanan Toplumsal Dönüşüm | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Savaş sonrası dönemde sermaye birikimi ve sektörel gelişmeler | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | 1960'lı yıllar ve Planlı ekonomi | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kalkınma Planları | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 1980'li Yıllar ve Ekonomik Dönüşüm | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | 1980 Sonrası Para Politikası | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | 1980 Sonrası Kamu Kesimi | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sektörel Gelişmeler | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiye Ekonomisine Genel Bakış | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | Genel Değerlendirme I | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Genel Değerlendirme II | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |