DTET801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DTET801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DİLEK BOSTAN BUDAK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÖMER FARUK EMEKSİZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ŞİNASİ AKDEMİR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSTAFA NECAT ÖREN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYKUT GÜL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAYDAR ŞENGÜL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. DİLEK BOSTAN BUDAK (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MÜGE DAVRAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Seyit HAYRAN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi UFUK GÜLTEKİN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CAHİT GÜNGÖR (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması

Dersin İçeriği

Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması

Dersin Ön Koşulu

Ders aşamasında başarılı olmak

Kaynaklar

araştırma yöntemleri

Notlar

Makale ve tezler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sorunları belirleme ve problem çözme becerileri kazanır
ÖÇ02 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri belirler
ÖÇ03 Literatür taramasını rahatlıkla yapabilir
ÖÇ04 Her alanda Araştırma yapabilir
ÖÇ05 Sectiği konuda Tez yazımını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Danışmanlık kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Danışmanlık 2 kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Danışmanlık 3 kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Danışmanlık 4 kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Danışmanlık 5 kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Danışmanlık 6 kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Danışmanlık 7 kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Danışmanlık 8 kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Danışmanlık 9 kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Danışmanlık 10 kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Danışmanlık 11 kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Danışmanlık 12 kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Danışmanlık 13 kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Danışmanlık 14 kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 15 210
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 15 210
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 90 180
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 600
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,00
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.09.2024 08:06