Genel Bilgi
Kod | UİY741 |
Ad | Avrupa'da Siyası Düşünceler Tarihi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Derste orijinal metinler çalışılarak düşünürlerin yaşadıkları ve yazdıkları dönem göz önüne alınarak analitik bir inceleme hedeflenmektedir. Geçmiş yüzyıllardaki siyasi görüşlerin günümüz siyasetini nasıl etkilediğine açıklık getirmek dersin amaçları arasındadır.
Dersin İçeriği
İlk dönemdeki dersin devamı niteliğinde olan bu derste on altıncı yüzyılın ikinci yarısından on dokuzuncu yüzyılın sonuna kadar olan dönem incelenecektir. Bilim devrimiyle orta çıkan yeni dünya görüşünün siyaset felsefesi üzerindeki etkisi ve liderlerin ve halkın ilahi ve feodal düzenden ayrılma süreci üzerinde durulacaktır. Modern devletin doğuşu, Amerikan demokrasisi ve anayasal monarşiler öne çıkacak konulardır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Alan Ryan On Politics J.S. McClelland History of Western Political Thought
Notlar
Leo Strauss History of Political Philosophy
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Siyasal düşünceler tarihi hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Tartışmalar sırasında eleştirel ve tartışmacı beceriler kazanır. |
ÖÇ03 | Birçok siyasi teorisyen hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Devlet ve toplum arasındaki farklı tartışmaları analiz eder. |
ÖÇ05 | Aydınlanma Dönemi gibi farklı dönemlerin görüşlerini karşılaştırabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanındaki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırdığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı | Konular ve kaynaklar hakkında genel bilgi verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Thomas Hobbes ve Toplumsal Sözleşme | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. Thomas Hobbes Leviathian. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | John Locke ve Devrim | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Cumhuriyetçilik | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. Montesquieu Kanunların Ruhu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Jean Jacques Rousseau | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. Jean Jacques Rousseau Toplum Sözleşmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Amerikan Devrimi | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Fransız Devrimi | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Fransız Devrimi Eleştirisi | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Georg Wilhelm Friedrich Hegel | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Faydacılık Jeremy Bentham ve John Stuart Mill | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tocqueville ve Demokrasi | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Karl Marx | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. Karl Marx Kapital. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Genel Değerlendirme | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Gerel Değerlendirme-2 | Genel Değerlendirme-2 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |