Genel Bilgi
Kod | UİY738 |
Ad | Karşılaştırmalı Demokratikleşme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özhan DEMİRKOL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere demokratikleşme ve otoriterleşme süreçlerini aktarmak.
Dersin İçeriği
Farklı ülkelerdeki demokratikleşme süreçlerinin incelemesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Lijphart, A. (1986). Çağdaş demokrasiler: Yirmibir ülkede çoğunlukçu ve oydaşmacı yönetim örüntüleri (E. Özbudun & E. Onulduran, Çev.). Yetkin Yayınları.
Notlar
Touraine, A. (1997). Demokrasi nedir? (O. Kunal, Çev.). Yapı Kredi Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel bilgileri okur ve öğrenir, teorik yaklaşımlarla düşünür. |
ÖÇ02 | Sorun belirleme ve çözme becerileri kazanır |
ÖÇ03 | Demokratikleşme süreçlerini tanır. |
ÖÇ04 | Analitik düşünme, Ekonomik ve politik sorgulama becerileri kazanır. |
ÖÇ05 | Yazma ve araştırma becerileri kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanındaki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırdığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Demokrasinin Tanımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Demokrasiler ve Farklılıklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Devletin Tanımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Demokrasinin Kültürel Belirleyicileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Demokrasinin Ekonomik Belirleyicileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Demokrasiye Geçiş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Demokrasinin Yerleşmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Çoğulcu Toplumlarda Demokrasi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Konsosiasyonel Sistemler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
11 | Çoğulcu Toplumlarda Seçimler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
12 | Demokrasi ve Kalkınma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
13 | Vaka Analizi Latin Amerika da Demokratikleşme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Tartışma |
14 | Vaka Analizi: Güney Avrupa da Demokratikleşme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Tartışma |
15 | Vaka Analizi: Doğu Avurpa da Demokratikleşme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |