UİY706 Küreselleşme ve Toplumsal Hareketler

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UİY706
Ad Küreselleşme ve Toplumsal Hareketler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MARELLA BODUR ÜN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste küreselleşmeyi oluşturan süreçleri açıklama/anlamlandırmada kullanılan temel kavramlardan olan toplumsal hareketler kavramı incelenecektir.

Dersin İçeriği

Derste, 1) değişik entelektüel gelenekler ve toplumsal hareket (TH) teorileri çerçevesinde toplumsal hareketlerin doğası ve içeriği, 2) küresel THlerin, uluslararası sivil toplum örgütleri ile yoğunlaşan ilişkileri ve bunların günümüzde yaşanan ekonomik, siyasi, kültürel ve toplumsal değişim ve dönüşümlere etkileri 3) küreselleşme karşıtı THler incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Bu ders için ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Kenan Çayır (haz.), Yeni Sosyal Hareketler

Notlar

Doğan Çetinkaya (der.), Tarih ve Kuram Arasında Toplumsal Hareketler, İletişim.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Küresel toplumsal hareketleri anlamada ve analiz etmek için geliştirilmiş kuramları tespit eder ve inceler.
ÖÇ02 Küresel toplumsal hareketlerin çeşitliliğini ve bunların küresel süreçlere olan etkilerini tespit ve analiz eder.
ÖÇ03 Değişik entelektüel gelenekler ve toplumsal hareket (TH) teorileri çerçevesinde küresel toplumsal hareketleri analiz eder.
ÖÇ04 Küresel hareketlerin tanımlarını tartışır ve inceler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanındaki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırdığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş Manuel Castells. İsyan ve Umut Ağları İnternet Çağında Toplumsal Hareketler. Koç Üniversitesi Yayınları, 2013. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Toplumsal hareketler: ana kavramlar ve sorunlar Doğan Çetinkaya, Tarih ve Kuram Arasında Toplumsal Hareketler, Çetinkaya (der.), Toplumsal Hareketler, shf. 15-61. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Toplumsal Hareket Kuramları I JD McCarthy and MN Zald, Resource Mobilization and Social Movements: A Partial Theory (1977); S Tarrow, Introduction and Chapter 1 in Power in Movement; David Snow et al Frame Alignment Processes, Micromobilization, and Movement Participation Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Toplumsal Hareket Kuramları II Alberto Melucci, Çağdaş Hareketlerin Sembolik Meydan Okuması, Kenan Çayır (haz.), Yeni Sosyal Hareketler; A Melucci, Challenging Codes (1996) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Toplumsal Hareketler ve Eski ve Yeni Medya Zeynep Tüfekçi, Social Movements and Governments in the Digital Age: Evaluating a Complex Landscape, Journal of International Affairs, Fall/Winter 2014, vol.68, no.1, pp.1-17. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Küresel Toplumsal Hareketler I Manuel Castells. İsyan ve Umut Ağları İnternet Çağında Toplumsal Hareketler. Koç Üniversitesi Yayınları, 2013. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Küresel Toplumsal Hareketler II - Neoliberal Küreselleşmeye Direniş M Castells. İsyan ve Umut Ağları İnternet Çağında Toplumsal Hareketler. Koç Üniversitesi Yayınları, 2013; J Pickerill and J Krinsky, Why Does Occupy Matter, Social Movement Studies Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav N/A Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Küreselleştirme Sürecinde Toplumsal Hareketler D. Della Porta and S. Tarrow (2004). Transnational Protest and Global Activism (chps. 1, 10);S. Tarrow (2005), The New Transnational Activism. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Öğrenci Sunumları-1 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Öğrenci Sunumları-2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Öğrenci Sunumları-3 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Öğrenci Sunumları-4 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Öğrenci Sunumları-5 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Öğrenci Sunumları-6 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları N/A Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları N/A Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 11:42