YMUV221 Orkestra Repertuvarı ve Deşifraj II

5 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YMUV221
Ad Orkestra Repertuvarı ve Deşifraj II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. VALID AGHAYEV
Dersin Öğretim Elemanı Anton TROFIMOV (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Ilgar EYYUBOV (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Raup MUSAEV (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Öğr. Gör. FİGEN NİSANOĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Orkestra repertuarını tanımak,eserlerin zorluk derecesi önemli olmaksızın deşifre edebilme yetisi kazanmak ve icra edebilmektir.

Dersin İçeriği

Çeşitli dönemlere ait orkestra eserlerini icra etmek

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

U. C. ERKİN Köçekçe Süiti F. TÜZÜN Esintiler

Notlar

U. C. ERKİN Köçekçe Süiti F. TÜZÜN Esintiler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Orkestra Eğitim Programını yerine getirme becerisine sahip olur
ÖÇ02 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda deşifresini yapabilir
ÖÇ03 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazandırır.
ÖÇ04 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik yapar.
ÖÇ05 Teknik olarak farklı seviyelerdeki gruplarla, müzikal ve teknik bilgi alışverişinde bulunarak, genel performans kalitesini yükseltmeye yardımcı olur.
ÖÇ06 Sahne üzerinde çalacağı repertuarı tanır,analizini yapar ve çalar.
ÖÇ07 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 J.S.BACH concerto no 3 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 j.HAYDN Senfoni no 101 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 j.HAYDN Senfoni no 103 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 W.A.MOZART senfoni no 40 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 W.A.MOZART senfoni no 41 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 L.W.BEETHOVEN senfoni no 1 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 l.W.BEETHOVEN senfoni no 4 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 L.W.BEETHOVEN senfoni no 5 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 F.SCHUBERT senfoni no 7 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 F.SCHUBERT senfoni no 8 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 R.SCHUMANN Senfoni no 3 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 J.BRAHMS SENFONİ NO 1 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 J.BRAHMS SENFONİ NO 2 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 J.ROSSINI ÜVERTÜR Wilhelm Tell çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 P.I.TCHAIKOVSKY Senfoni no 4 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 p.I.TCHAIKOVSKY Senfoni no 5 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Yarı yıl sınavı çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
18 L.W.BEETHOVEN senfoni no 3 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
19 L.W.BEETHOVEN senfoni no 2 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
20 L.W.BEETHOVEN SENFONİ NO 6 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
21 L.W.BEETHOVEN senfoni no 7 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
22 L.W.BEETHOVEN senfoni no 8 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
23 F.SCHUBERT NO 5 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
24 R.SCHUMANN Senfoni no 2 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
25 F.MENNDELSOHNN NO 4 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
26 F.LISZT piyano konçertosu no 2 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
27 J.BRAHMS senfoni no 3 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
28 A.DVORAK senfoni no 8 ,no 9 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
29 G.MAHLER senfoni no 1 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
30 P.I.TCHAIKOVSKY senfoni no 6 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
31 N.ATANASSOV senfoni no 1 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
32 Yıl Sonu Sınavı çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 2 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 128
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,12
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 09:21