Genel Bilgi
Kod | MZB111 |
Ad | Müzik Terminolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OYA ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL AKYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Donanımlı bir müzik icracısı olabilmek için, dünyada ve ülkemizde müzikte kullanılan terminolojinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Müzik icracısının ihtiyacı olan ve müziği yorumlamakta kullanılan terminolojik ifadelerin Türkçe ve uluslararası kullanımlarının teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Temel Müzik Teorisi; Oğuz USMAN, Müzik Teorisi; Brıan BOONE-Marc SCHONBRUN
Notlar
İngilizce, İtalyanca, Almanca, Fransızca sözlükler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Müziksel Kavramları Kullanabilme, |
ÖÇ02 | Müziksel Kavramları Tanımlayabilme |
ÖÇ03 | Müziksel Jargonları kavrayabilme |
ÖÇ04 | Terim-Edim İlişkisini Kurabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar; ses, frekans, perde, nota ve anahtar nedir? | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Klavye, oktav bölgeleri, seslerin farklı adlandırılmaları. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Nota, dizek, anahtar çeşitleri, nota yazımı ile ilgili temel kurallar. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Parti ve partisyon. Müzikal semboller. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Nüans terimleri ve sembolleri. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hız bildiren müzikal terimler. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ton, tonalite, dizi ve çeşitleri. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Genel Tekrar 1 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
9 | Aralıklar. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dizi dereceleri, adlandırılmaları ve sembolleri. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Aralıkların çevrimleri, anarmonik aralıklar. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ritm, nota ve sus değerleri, vuruş. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ölçü, tempo, ölçülerde zaman birimleri. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Nota değerlerinin bölünmeleri, ritm kalıpları. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tempo bildiren müzikal terimler ve semboller. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Genel Tekrar 2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
18 | Akorlar, akorların farklı adlandırılmaları. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
19 | Ton bilgisi, derece, şifreleme ile ilgili terimler ve kısaltmaları. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
20 | Akorların farklı müzik türlerindeki sembolleri. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
21 | Yedili akorlar, yedili akaorların şifreli bas sembolleri. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
22 | Nota yazımını kısaltan terimler ve semboller. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
23 | Müzikal süslemeler ve sembolleri. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
24 | Nüans terimleri ve sembollerinindinleyerek analizi. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
25 | Tempo terim ve sembollerinin dinleyerek analizi. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
26 | Ses ve çalgı gurupları. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
27 | Kadans çeşitleri. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
28 | Gürlük terimleri ve sembolleri. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
29 | Çalgı bilgisi, transpozisyon, ilgili semboller. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
30 | Aksan ve vurgu ile ilgili terim ve semboller. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
31 | Genel tekrar 3 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
32 | Yılsonu sınavı. | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 1 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |