Genel Bilgi
Kod | KONS101 |
Ad | Meslek Bilgisi ve Sanat Etiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 1 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İsmail DİKİLİTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İsmail DİKİLİTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste genel meslek bilgisi ve meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Etik ve ahlak kavramlarını inceleyerek, mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bahar, Emel (2014) Meslek Etiği. Detay Yayıncılık. Kutlu, Hüseyin Ali (2016) Meslek Etiği. Nobel Akademik Yayıncılık.
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat - meslek yönetimi alanındaki temel kavram, ilke ve teknikleri bilir. |
ÖÇ02 | Sanat - meslek yönetimi alanında çalışanlar için etik ilke ve kuralları bilir. |
ÖÇ03 | Sanat yöneticilerinin görev ve sorumluluklarını değerlendirir. |
ÖÇ04 | Sanat - meslek yönetimi mesleğinin icrasında etik ilke ve kuralları uygular. |
ÖÇ05 | Sanat - meslek yönetiminin içerdiği etik ve yasal meseleler hakkında öneriler sunar. |
ÖÇ06 | Sanat - meslek alanındaki istihdam süreçleri ve proseslerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik ve ahlak kavramlarını incelemek 1 | Bireysel Hazırlık | |
2 | Etik ve ahlak kavramlarını incelemek 2 | Bireysel hazırlık | |
3 | Etik sistemlerini incelemek 1 | Bireysel hazırlık | |
4 | Etik sistemlerini incelemek 2 | Bireysel hazırlık | |
5 | Meslek etiğine giriş | Bireysel hazırlık | |
6 | Değerler ve yardım ilişkisi | Bireysel hazırlık | |
7 | Değerler ve yardım ilişkisi 2 | Bireysel hazırlık | |
8 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek 1 | Bireysel hazırlık | |
9 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek 2 | Bireysel hazırlık | |
10 | Gizlilik, etik ve yasal meseleler | Bireysel hazırlık | |
11 | Etik ikilemlerin tartışılması | Bireysel hazırlık | |
12 | Görevini kötüye kullanmak | Bireysel hazırlık | |
13 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek 1 | Bireysel hazırlık | |
14 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek 2 | Bireysel hazırlık | |
15 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek 3 | Bireysel hazırlık | |
16 | Ara Sınav | ||
17 | Dönem Analizi genel tekrar 1 | Bireysel hazırlık | |
18 | Fikri Mülkiyet, Marka, Patent, Telif. 1 | Bireysel hazırlık | |
19 | Fikri Mülkiyet, Marka, Patent, Telif. 2 | Bireysel hazırlık | |
20 | Türkiye'de sanat eseri fiyatlarının belirlenme süreci. | Bireysel hazırlık | |
21 | Güncel Sanata yön veren uluslararası sanat organizasyonları. 1 | Bireysel hazırlık | |
22 | Güncel Sanata yön veren uluslararası sanat organizasyonları. 2 | Bireysel hazırlık | |
23 | Sanat eğitimi ve sanat piyasası ilişkileri. | Bireysel hazırlık | |
24 | Sivil toplum kuruluşları ve sanat piyasası ilişkileri. | Bireysel hazırlık | |
25 | CV, Protfolyo, Show Real Hazırlama 1 | Bireysel hazırlık | |
26 | CV, Protfolyo, Show Real Hazırlama 2 | Bireysel hazırlık | |
27 | Yönetmen, Rejisör, Orkestra şefi ile çalışma prensipleri 1 | Bireysel hazırlık | |
28 | Yönetmen, Rejisör, Orkestra şefi ile çalışma prensipleri 2 | Bireysel hazırlık | |
29 | Sahne Amiri ile çalışma prensipleri 1 | Bireysel hazırlık | |
30 | Sahne Amiri ile çalışma prensipleri 2 | Bireysel hazırlık | |
31 | Dönem Analizi genel tekrar2 | Bireysel hazırlık | |
32 | Final sınavı | Bireysel hazırlık |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 1 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 32 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,28 | ||
AKTS | 1 AKTS |