Genel Bilgi
Kod | ST063 |
Ad | İleri Balık Sistematiği 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CEM ÇEVİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, omurgalıların en ilkel grubu Tunicatalardan başlayarak çenesiz balıklar ve kıkırdaklı balıkların Class (sınıf)Takım (Ordo) Family (Aile) ve türler düzeyinde detaylı sistematik özelliklerinin öğretmektir
Dersin İçeriği
Bu ders omurgalıların en ilkel grubu Tunicatalardan başlayarak çenesiz balıklar ve kıkırdaklı balıkların Class (sınıf)Takım (Ordo) Family (Aile) ve türler düzeyinde detaylı sistematik özelliklerinin kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Poverpoint Ders Sunumu Barone, M., Mazzoldi , C., Serena, F. 2022. Sharks, rays and chimaeras in Mediterranean and Black Seas Key to identification . Rome, FAO. - Field identification guide to the sharks and rays of the Mediterranean and Black Sea. FAO Species Identification Guide for Fishery Purposes. Rome, FAO. 2005. 97p. 11 colour plates + egg cases. - A Pocket Guide to SHARKS OF THE WORLD Second Edition Published by Princeton University Press, 41 William Street, Princeton, New Jersey 08540 In the United Kingdom: Princeton University Press, 6 Oxford Street, Woodstock, Oxfordshire OX20 1TR Rays of the world / Peter R Last, William T White,Marcelo R de Carvalho, Bernard Séret, Matthias FWStehmann and Gavin JP Naylor, editors; colour illustrations Lindsay J. Marshall.
Notlar
FAO SPECIES CATALOGUE VOL. 4 SHARKS OF THE WORLD An Annotated and Illustrated Catalogue of Shark Species Known to Date Part 1 - Hexanchiformes to Lamniformes prepared by Leonard J.V. Compagno Tiburon Center for Environmental Studies San Francisco State University Tiburon, California 94920, USA FAO SPECIES CATALOGUE VOL. 4 SHARKS OF THE WORLD An Annotated and Illustrated Catalogue of Shark Species Known to Date Part 2 – Carcharhiniformes prepared by Leonard J.V. Compagno J.L.B. Smith Institute of Ichthyology Grahamstown, South Africa FIELD GUIDE TO David A. Ebert and Marc Dando SHARKS, RAYS & CHIMAERAS OFEUROPE AND THE MEDITERRANEAN Published by Princeton University Press, 41 William Street, Princeton, New Jersey 08540 In the United Kingdom: Princeton University Press, 6 Oxford Street, Woodstock, Oxfordshire OX20 1TR Kabasakal, H. 2020. A Field Guide to the Sharks of Turkish Waters. Turkish Marine Research Foundation (TUDAV) Publication No: 55, Istanbul, Turkey. 133 p.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türlerin oluşumunu, çok hücreli canlıları, omurgasız ve omurgalı canlıların evrimsel geçmişlerinin önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Balık sistematiğin de kullanılan sistematik özelliklerin neler olduğunu söyler. |
ÖÇ03 | İlkel balıklar olarak Kabul edilen Yuvarlak ağızlı balıkların sistematik özelliklerini ve türlerini sıralar. |
ÖÇ04 | Kıkırdaklı balıkların genel özelliklerini, sistematik özeliklerini derinlemesine ifade eder |
ÖÇ05 | Köpek balıklarının ordoları, familyaları ve türleri arasındaki farklıkları söyler. |
ÖÇ06 | Vatoz balıklarının ordoları, familyaları ve türleri arasındaki farklıkları ifade eder. |
ÖÇ07 | Kıkırdaklıların neden korunması gerektiğinin önemini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Chordata, Urochordata Tunicataa Scıdıacea Thalıacea Pyrosomıda Dolıolıda Salpıda, Appendıcularıa, Cephalochordata (Acrania, Amphıoxıformes | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Cranıata, Myxınomorphı Myxını,Myxınıformes Myxınıdae | lgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Petromyzontomorphı Petromyzontıda Petromyzontıformes | lgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Holocephali,Callorhınchıdae Rhınochımaerıdae Chımaerıdae | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Hexanchiformes (Chlamydoselachidae,Hexanchidae) Echinorhiniformes (Echinorhinidae) | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Squaliformes Squalidae, Centrophoridae, Etmopteridae | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Somniosidae,, Oxynotidae, Dalatiidae | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Pristiophoriformes, Pristiophoridae , Squatiniformes, Squatinidae, | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Heterodontiformes Heterodontidae, Orectolobiformes, Parascylliidae, Brachaeluridae,Orectolobidae | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Hemiscylliidae, Stegostomatidae Ginglymostomatidae Rhincodontidae | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Lamniformes, Mitsukurinidae, Carchariidae, Odontaspididae | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Pseudocarchariidae Megachasmidae Cetorhinidae, Alopiidae, Lamnidae | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Carcharhiniformes, Pentanchidae, Scyliorhinidae, Proscylliidae | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Pseudotriakidae, Leptochariidae, Triakidae Hemigaleidae Carcharhinidae , Galeocerdidae Sphyrnidae | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 10 | 140 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 3 | 9 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,44 | ||
AKTS | 6 AKTS |