FELZ209 Düşünme Eğitimi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ209
Ad Düşünme Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Ömer KIZILTAN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, düşünmenin boyutları ve eğitimdeki önemini tartışarak, bu konudaki yeni yaklaşımları kavramaktır.

Dersin İçeriği

Düşünmenin mahiyeti; düşünme üzerine çeşitli düşünürlerin görüşleri; çeşitli düşünme biçimleri; düşünme eğitimi programları, çocuklar için felsefe programları ile çeşitli uygulamaların gerçekleştirilmesi vb.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çocuklarla Felsefe, Nuran Direk. Küçük Prens Üzerine Düşünmek, Nuran Direk.

Notlar

Çocuklar İçin Felsefe Eğitimi, Edit. B. Çotuksöken-H. Tepe


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Düşünmenin ne demek olduğunu kavrar
ÖÇ02 Düşünme becerilerini fark eder
ÖÇ03 Eğitim süreçlerinde düşünme becerilerini kullanır
ÖÇ04 Öğrenci düşünme becerileri öğretiminde uygun olan ve olmayan öğretmen davranışlarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Düşünmek Ne Demektir- Düşünmeye İlişkin Temel Kavramlar İlgili konulara genel bir bakmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Düşünmenin Boyutları ve Düşünme süreci İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Düşünme Türleri İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Düşünme Becerileri İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Düşünme Becerileri ve Düşünme Eğitimi İlişkisi İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Düşünme Eğitimi İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Düşünme Eğitimi Programları İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Eleştirel Düşünme 1 İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Eleştirel Düşünme 2 İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yaratıcı Düşünme 1 İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yaratıcı Düşünme 2 İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Özenli Düşünme 1 İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Özenli Düşünme 2 İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 2 Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2024 12:01