Genel Bilgi
Kod | FELZ209 |
Ad | Düşünme Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Ömer KIZILTAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, düşünmenin boyutları ve eğitimdeki önemini tartışarak, bu konudaki yeni yaklaşımları kavramaktır.
Dersin İçeriği
Düşünmenin mahiyeti; düşünme üzerine çeşitli düşünürlerin görüşleri; çeşitli düşünme biçimleri; düşünme eğitimi programları, çocuklar için felsefe programları ile çeşitli uygulamaların gerçekleştirilmesi vb.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çocuklarla Felsefe, Nuran Direk. Küçük Prens Üzerine Düşünmek, Nuran Direk.
Notlar
Çocuklar İçin Felsefe Eğitimi, Edit. B. Çotuksöken-H. Tepe
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Düşünmenin ne demek olduğunu tanımlar |
ÖÇ02 | Düşünme becerilerini sıralar |
ÖÇ03 | Düşünme biçimlerini ayırt eder |
ÖÇ04 | Düşünmenin eğitimdeki yerini tartışır |
ÖÇ05 | Eleştirel düşünmenin ne olduğunu açıklar |
ÖÇ06 | Yaratıcı düşünmenin ne olduğunu açıklar |
ÖÇ07 | Özenli düşünmenin ne olduğunu açıklar |
ÖÇ08 | Düşünme eğitimine yönelik bir ders planlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Düşünmek Ne Demektir- Düşünmeye İlişkin Temel Kavramlar | İlgili konulara genel bir bakmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Düşünmenin Boyutları ve Düşünme süreci | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Düşünme Becerileri | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Düşünme Biçimleri | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Düşünme Becerileri ve Düşünme Eğitimi İlişkisi | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Düşünme Eğitimi | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Düşünme Eğitimi Programları | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Eleştirel Düşünme 1 | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Eleştirel Düşünme 2 | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yaratıcı Düşünme 1 | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yaratıcı Düşünme 2 | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Özenli Düşünme 1 | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Özenli Düşünme 2 | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | İlgili kaynak okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |