Genel Bilgi
Kod | YLTET702 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK BOSTAN BUDAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması
Dersin İçeriği
Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması
Dersin Ön Koşulu
Ders aşamasında başarılı olmak
Kaynaklar
araştırma yöntemleri
Notlar
Makale ve tezler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sorunları belirleme ve problem çözme becerileri kazanır |
ÖÇ02 | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri belirler |
ÖÇ03 | literatür taramasını öğrenme |
ÖÇ04 | sunum becerisi kazanma |
ÖÇ05 | araştırma yapma becerisi kazanma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Danışmanlık | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Danışmanlık 2 | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Danışmanlık 3 | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Danışmanlık 4 | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Danışmanlık 5 | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Danışmanlık 6 | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Danışmanlık 7 | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Danışmanlık 8 | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Danışmanlık 9 | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Danışmanlık 10 | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Danışmanlık 11 | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Danışmanlık 12 | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Danışmanlık 13 | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Danışmanlık 14 | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 15 | 210 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 15 | 210 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 90 | 180 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 600 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,00 | ||
AKTS | 24 AKTS |