Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| TARIM EKONOMİSİ (YL) | |
| Kod | TE003 |
| Ad | Türkiye Ekonomisinin Yapısal Analizi |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYKUT GÜL |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin Türkiye Ekonomisi hakkında genel bir bakış açısında sahip olması, Türkiye'nin uluslararası arenadaki yeri konusunda değerlendirmeler yapabilmesi
Dersin İçeriği
Türkiye'nin iktisat politikaları tarihi; Türkiye'nin nüfusu, gelişimi, yapısı ve sorunları; Türkiye'de işsizlik, dünya ekonomisi içinde Türkiye; Türkiye'de milli gelirin dağılımı, gelişimi ve sorunları, Türkiye'de enflasyon, Türkiye'de kalkınma planları, kamu ekonomisinin yapısı, iç ve dış borçlar, Türkiye'de sektörlerin yapısal analizi, Türkiye'nin dış ticaret politikası, ödemeler dengesi, Türkiye - AB ilişkileri, Türkiye'nin kalkınma perspektifi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ders hocasının sağlayacağı pdf dosyaları ve zihin haritaları
Notlar
diğer internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Türkiye'nin iktisat politikası tarihi hakkında bilgi edinir |
| ÖÇ02 | Ekonomiyle ilgili temel kavramları bilir ve yorumlar |
| ÖÇ03 | Makro ekonomik göstergelerin neler olduğunu bilir, yıllara göre gelişimi hakkında fikir sahibidir, yorum yapabilir ve aralarındaki ilişkileri değerlendirebilir |
| ÖÇ04 | Türkiye Ekonomisi hakkında sektörel bazda yorum yapar |
| ÖÇ05 | Uluslararası düzeyde Türkiye ekonomisi hakkında karşılaştırmalı değerlendirmeler yapabilir |
| ÖÇ06 | Türkiye'nin nüfusu, gelişimi, yapısı ve sorunları hakkında fikir geliştirebilir |
| ÖÇ07 | Türkiye'de istihdam, işsizlik ve diğer makro ekonomik göstergelerle bağlantısı konusunda bilgi edinir |
| ÖÇ08 | Dünya ekonomisi içinde Türkiye'nin yerini ve önemini bilir |
| ÖÇ09 | Türkiye'de milli gelirin gelişimi ve gelir dağılımı konusunu bilir |
| ÖÇ10 | Türkiye'de enflasyonun nedenleri, gelişimi ve etkileri konusunda değerlendirme yapabilir |
| ÖÇ11 | Kamu ekonomisi, iç ve dış borçlar hakkında bilgi sahibidir |
| ÖÇ12 | Türkiye'de genelde sektörlerin yapısal gelişimi ve sorunları, özelde ise tarım sektörünün durumu konusunda yorum yapabilir |
| ÖÇ13 | Türkiye'nin dış ticaretini gelimini, izlenen politikaları, ödemeler dengesini bilir |
| ÖÇ14 | Türkiye'nin AB ile ilişkilerini ve Türkiye'nin bu konudaki alternatiflerinin neler olabileceğini bilir |
| ÖÇ15 | Konuyla ilgili güncel verilere erişebilir ve bunları sorgulayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme | 3 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi | 2 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme | 3 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme | 2 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye'nin İktisat Politikaları Tarihi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Türkiye'nin Nüfusu, Gelişimi, Yapısı ve Sorunları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Dünya Ekonomisi İçinde Türkiye | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Türkiye'de işsizlik | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Türkiye'de Milli Gelir Dağılımı, Gelişimi ve Sorunları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Türkiye'de Enflasyon | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Türkiye'de Kalkınma Planları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Kamu Ekonomisinin Yapısı, İç ve Dış Borçlar | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | Türkiye'de Sektörlerin Yapısal Analizi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 11 | Türkiye'de Sektörlerin Yapısal Analizi (Devam) | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 12 | Türkiye'nin Dış Ticaret Politikası, Ödemeler Dengesi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 13 | Türkiye - AB ile İlişkileri -1- | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 14 | Türkiye - AB ile İlişkileri -2- | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 15 | Türkiye'nin Kalkınma Perspektifi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||