Genel Bilgi
Kod | ST001 |
Ad | Sucul Kaplumbağaların Biyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | İrem Nur YEŞİLYURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
İrem Nur YEŞİLYURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ülkemizde yaşayan sucul kaplumbağa türlerinin genel biyolojileri, ekolojileri ve yayılış alanlarını tanımak, türlerin neslini tehdit eden faktörler hakkında yorum yapabilmek
Dersin İçeriği
Deniz kaplumbağalarının taksonomisi ve türlerin teşhisi,Chelonia mydas ve Caretta caretta türlerinin biyolojisi, ekolojisi, ,Tatlı su kaplumbağalarının taksonomisi, yayılışı ve türlerin teşhisi, Ülkemizde kaplumbağa ticareti
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kuru, M. Omurgalı Hayvanlar (5. Baskı). Palme Yayıncılık, Ankara, 841 s. (1999).
Notlar
Demirsoy, A. Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Anamniyota (Cilt 3, Kısım 1). Hacettepe Üniversitesi Yayınları, A/55, Meteksan A.Ş., Ankara, 684 s (1988) Demirsoy, A. Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Amniyota (Cilt 3, Kısım 2). Meteksan A.Ş., Ankara, s. 942 ((1992).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sucul Kaplumbağaların dağılımı ve ekolojisi hakkında bilgi verir |
ÖÇ02 | Dünyada yaşayan sucul kaplumbağa türleri hakkında genel bir bilgi verir |
ÖÇ03 | Ülkemizde yaşayan kaplumbağa türlerini ve bu türlerin yayılış alanlarını ayrıntılı olarak bilir |
ÖÇ04 | Türlerin neslini tehdit eden faktörler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir |
ÖÇ05 | Sucul Kaplumbağaların evrimi hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ06 | Sucul Kaplumbağaların biyolojisini bilir |
ÖÇ07 | Nesli tükenme tehlikesi olan sucul kaplumbağa türlerinin korunması için alınması gerekli önemleri ileri sürer |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Deniz Kaplumbağalarının evrimine, yaşam hikayesine biyolojisine ve ekolojisine genel bir bakış-1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Deniz kaplumbağalarının taksonomisi ve türlerin teşhisi-2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Eretmochelys imbricata, Lepidochelys olivacea, Lepidochelys kempii türlerinin biyolojisi, ekolojisi ve dünyadaki dağılımı | Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Chelonia agassizi, Natator depressus, Dermochelys coriacea türlerinin biyolojisi, ekolojisi ve dünyadaki dağılımı | Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Ülkemizde yuva yapan Chelonia mydas ve Caretta caretta türlerinin biyolojisi, ekolojisi, yuvalama alanları ve ülkemizdeki durumu-1 | Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Ülkemizde yuva yapan Chelonia mydas ve Caretta caretta türlerinin biyolojisi, ekolojisi, yuvalama alanları ve ülkemizdeki durumu-2 | Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Tatlı su kaplumbağalarının evrimine, yaşam hikayesine, biyolojisine ve ekoljisine genel bir bakış-1 | Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tatlı su kaplumbağalarının evrimine, yaşam hikayesine, biyolojisine ve ekoljisine genel bir bakış-2 | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Tatlı su kaplumbağalarının taksonomisi, yayılışı ve türlerin teşhisi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Trionyx triunguis, Rafetus euphraticus türlerinin biyolojisi, ekolojisi, yayılışı ve ülkemizdeki durumu-1 | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Trionyx triunguis, Rafetus euphraticus türlerinin biyolojisi, ekolojisi, yayılışı ve ülkemizdeki durumu-2 | Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Emys orbicularis, Mauremys rivulata, Mauremys caspica türlerinin biyolojisi, ekolojisi, yayılışı ve ülkemizdeki durumu-1 | Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Emys orbicularis, Mauremys rivulata, Mauremys caspica türlerinin biyolojisi, ekolojisi, yayılışı ve ülkemizdeki durumu-2 | Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Ülkemizde kaplumbağa ticareti | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |