ST001 Sucul Kaplumbağaların Biyolojisi

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST001
Ad Sucul Kaplumbağaların Biyolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü İrem Nur YEŞİLYURT
Dersin Öğretim Elemanı İrem Nur YEŞİLYURT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ülkemizde yaşayan sucul kaplumbağa türlerinin genel biyolojileri, ekolojileri ve yayılış alanlarını tanımak, türlerin neslini tehdit eden faktörler hakkında yorum yapabilmek

Dersin İçeriği

Deniz kaplumbağalarının taksonomisi ve türlerin teşhisi,Chelonia mydas ve Caretta caretta türlerinin biyolojisi, ekolojisi, ,Tatlı su kaplumbağalarının taksonomisi, yayılışı ve türlerin teşhisi, Ülkemizde kaplumbağa ticareti

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kuru, M. Omurgalı Hayvanlar (5. Baskı). Palme Yayıncılık, Ankara, 841 s. (1999).

Notlar

Demirsoy, A. Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Anamniyota (Cilt 3, Kısım 1). Hacettepe Üniversitesi Yayınları, A/55, Meteksan A.Ş., Ankara, 684 s (1988) Demirsoy, A. Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Amniyota (Cilt 3, Kısım 2). Meteksan A.Ş., Ankara, s. 942 ((1992).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sucul Kaplumbağaların dağılımı ve ekolojisi hakkında bilgi verir
ÖÇ02 Dünyada yaşayan sucul kaplumbağa türleri hakkında genel bir bilgi verir
ÖÇ03 Ülkemizde yaşayan kaplumbağa türlerini ve bu türlerin yayılış alanlarını ayrıntılı olarak bilir
ÖÇ04 Türlerin neslini tehdit eden faktörler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir
ÖÇ05 Sucul Kaplumbağaların evrimi hakkında bilgi sahibidir
ÖÇ06 Sucul Kaplumbağaların biyolojisini bilir
ÖÇ07 Nesli tükenme tehlikesi olan sucul kaplumbağa türlerinin korunması için alınması gerekli önemleri ileri sürer


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Deniz Kaplumbağalarının evrimine, yaşam hikayesine biyolojisine ve ekolojisine genel bir bakış-1 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Deniz kaplumbağalarının taksonomisi ve türlerin teşhisi-2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Eretmochelys imbricata, Lepidochelys olivacea, Lepidochelys kempii türlerinin biyolojisi, ekolojisi ve dünyadaki dağılımı Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Chelonia agassizi, Natator depressus, Dermochelys coriacea türlerinin biyolojisi, ekolojisi ve dünyadaki dağılımı Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Ülkemizde yuva yapan Chelonia mydas ve Caretta caretta türlerinin biyolojisi, ekolojisi, yuvalama alanları ve ülkemizdeki durumu-1 Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Ülkemizde yuva yapan Chelonia mydas ve Caretta caretta türlerinin biyolojisi, ekolojisi, yuvalama alanları ve ülkemizdeki durumu-2 Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Tatlı su kaplumbağalarının evrimine, yaşam hikayesine, biyolojisine ve ekoljisine genel bir bakış-1 Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tatlı su kaplumbağalarının evrimine, yaşam hikayesine, biyolojisine ve ekoljisine genel bir bakış-2 kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Tatlı su kaplumbağalarının taksonomisi, yayılışı ve türlerin teşhisi kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Trionyx triunguis, Rafetus euphraticus türlerinin biyolojisi, ekolojisi, yayılışı ve ülkemizdeki durumu-1 kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Trionyx triunguis, Rafetus euphraticus türlerinin biyolojisi, ekolojisi, yayılışı ve ülkemizdeki durumu-2 Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Emys orbicularis, Mauremys rivulata, Mauremys caspica türlerinin biyolojisi, ekolojisi, yayılışı ve ülkemizdeki durumu-1 Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Emys orbicularis, Mauremys rivulata, Mauremys caspica türlerinin biyolojisi, ekolojisi, yayılışı ve ülkemizdeki durumu-2 Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Ülkemizde kaplumbağa ticareti kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 6 90
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 11:45