FELZ212 Sembolik Mantık 2

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ212
Ad Sembolik Mantık 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Ömer KIZILTAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Doğruluk tablosu ve çözümleyici çizelge ile detaylı incelenemeyen önermelerin niceleyiciler/yüklemler mantığı ile ele alınmasını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Niceleyiciler mantığının temel özellikleri, niceleyiciler yoluyla önermelerin sembolleştirilmesi, ad ve yüklem sembolleri, nicelemeler mantığında doğruluk değeri, nicelemeler mantığında doğal türetim yöntemleri ile Quine metodu.

Dersin Ön Koşulu

Sembolik Mantık I dersi

Kaynaklar

Kutlusoy, Z. (2003). Temel Sembolik Mantık. Ankara: Art. Özlem, D. (2019). Mantık. İstanbul: Notos.

Notlar

Çüçen, A. K. (2020). Mantık. (12.b.). Bursa: Sentez


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doğruluk fonksiyonu mantığının yetersizliğini fark eder
ÖÇ02 Niceleme mantığının ne olduğunu kavrar
ÖÇ03 Ad sembolleri ve yüklem sembollerinin farkını ayırt eder
ÖÇ04 Açık ve kapalı önerme farkını bilir
ÖÇ05 Nicelemeler mantığında doğruluk değeri hesabında ilgili kuralları uygular
ÖÇ06 Niceleyiciler/yüklemler mantığı ile günlük dilden sembolik dile dönüştürme problemlerini çözer
ÖÇ07 Niceleyiciler/yüklemler mantığı ile sembolik dilden günlük dile dönüştürme problemleri çözer
ÖÇ08 Niceleme mantığındaki çözümleyici çizelge kurallarını tanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Doğruluk fonksiyonun yetersiziliği ve niceleme mantığı Genel olarak konuları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Niceleyiciler - niceleyicilerin sembolleştirilmesi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Sembolleştirilmiş niceleyicileri çözümleme kuralları Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Açık ve kapalı önerme; özelleme ve gerçekleme Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Niceleyiciler/yüklemler mantığı ile günlük dilden sembolik dile çevirme Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Niceleyiciler/yüklemler mantığı ile sembolik dilden günlük dile çevirme Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Serbest ve bağlı değişkenler: yerine koyma Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Niceleme mantığını çözümleyici çizelge ile denetlenmesi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Niceleme mantığında bir önermenin tutarlılığı, birden fazla önermenin birbiriyle tutarlılığı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Niceleme mantığında bir önermenin geçerliliği ve eşdeğerliliği Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Niceleme mantığında doğal türetim yöntemi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Sadeleştirme Kanunları Quine metodu Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Örnek soru çözümleri Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Genel tekrar Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 66
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,64
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.12.2024 11:27