MZB217 Müzik Tarihi II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MZB217
Ad Müzik Tarihi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL AKYÜREK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SİBEL AKYÜREK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Klasik Batı Müziği'nin, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş Dönemleri ile Türkiye'de Çoksesli Müzik'i tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Barok Dönem'den başlayarak, dönemlerin stil, teknik ve müzikal özellikleri, bestecileri, çalgıları ve beste formları ile Türkiye'de Çoksesli Müzik'in doğuşu ve gelişimi incelenir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

KÜTAHYALI Önder, Müzik Tarihi

Notlar

SAY Ahmet, Müzik Tarihi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Klasik Batı Müziği'nin Barok Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ02 Klasik Batı Müziği'nin Klasik Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ03 Klasik Batı Müziği'nin Romantik Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ04 Klasik Batı Müziği'nin Çağdaş Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ05 Türkiye'de Çoksesli Müzik'in başlangıcı ve gelişmesi ile ilgili, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiye sahip olur.
ÖÇ06 Klasik Batı Müziği Bestecileri hakkında, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ07 Klasik Batı Müziği Çalgıları hakkında, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ08 Klasik Batı Müziği Beste Formları hakkında, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ09 Klasik Batı Müziği'nin, toplumlar üzerindeki etkileri ve sosyolojik ilişkileri hakkında kapsamlı bilgiler edinmiş olur.
ÖÇ10 Klasik Batı Müziği'nin, sanatsal amaç dışındaki kullanım alanları ve diğer disiplinlerle ile ilgili etkileşim ve ilişkileri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Muzika - i Humayun 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Muzika - i Humayun 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Cumhuriyet Dönem'inde Türkiye'de Çoksesli Müzik 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Cumhuriyet Dönem'inde Türkiye'de Çoksesli Müzik 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Türk Beşleri 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Türk Beşleri 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Konuların genel tekrarı 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çağdaş Türk Bestecileri 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Çağdaş Türk Bestecileri 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Romantik Dönem 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Romantik Dönem 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Romantik Dönem 3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Romantik Dönem 4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Konuların genel tekrarı 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Geç Romantikler 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
18 Geç Romantikler 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
19 İzlenimcilik 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
20 İzlenimcilik 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
21 İzlenimcilik 3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
22 Çağdaş Dönem 1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
23 Çağdaş Dönem 2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
24 Çağdaş Dönem 3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
25 Çağdaş Dönem 4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
26 Çağdaş Dönem 5 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
27 Çağdaş Dönem 6 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
28 Çağdaş Dönem 7 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
29 Çağdaş Dönem 8 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
30 Çağdaş Dönem 9 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
31 Konuların genel tekrarı 3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
32 Final Sınavı Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 1 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 2 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 104
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,16
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 09:54